کد خبر : 273792
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۹:۵۰
-

جام در دوراهی بازگشت به خانه یا تعطیلات رمی

جام در دوراهی بازگشت به خانه یا تعطیلات رمی

فینال رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ امشب بین تیم‌های ایتالیا و انگلیس برگزار می‌شود تا تکلیف این رقابت جذاب پس از حدود یک ماه مشخص شود.

به گزارش عصرقائم، امشب (یکشنبه) بالاخره انتظارها به سر می‌رسد و فینال رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ بین ایتالیا و انگلیس برگزار می‌شود و قهرمان باکیفیت‌ترین رقابت‌ ملی دنیا مشخص خواهد شد. دو تیم ایتالیا و انگلیس در حالی قرار است پا به این میدان بگذارند که تجربه‌ متفاوتی در رقابت‌های مختلف دارند. در یک طرف میدان ایتالیایی قرار دارد که چهار بار قهرمان جام جهانی، یک بار قهرمان یورو و دو بار نایب قهرمان یورو شده و در طرف دیگر انگلیسی قرار دارد که با وجود تیم‌های پرستاره‌ای که در دوره‌های مختلف داشته، یک قهرمانی جهان دارد و تاکنون به فینال یورو صعود نکرده است.

البته این تفاوت در افتخارات برای کل تاریخ فوتبال است و اگر بخواهیم به تیم‌های دو تیم در آستانه فینال جام ملت‌های اروپا نگاه کنیم، کفه ترازو تا حدی به سود انگلیسی‌ها سنگینی می‌کند. انگلیس تحت هدایت گرت ساوت‌گیت از سال ۲۰۱۶ شروع به تغییر نسل کرد و نخستین ثمره آن، رسیدن تیم جوان انگلیس به نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ بود. اکنون همان تیم جوان پس از سه سال و کسب تجربه بیشتر در عرصه ملی به فینال یورو رسیده که تا همین الان هم بزرگترین افتخار انگلیسی‌ها در این رقابت‌ها محسوب می‌شود.

در سوی دیگر میدان، ایتالیایی قرار دارد که پس از ناکامی بزرگ در رسیدن به جام جهانی ۲۰۱۸ سراغ روبرتو مانچینی رفت تا شاید به نوعی کار انگلیسی‌ها را تکرار کنند؛ هدفی که تقریبا در رسیدن به آن موفق بودند و توانستند یکی از شکست‌ناپذیرترین تیم‌های تاریخ فوتبال ملی را تشکیل دهند، با این تفاوت که جز کیه‌لینی، بونوچی و وراتی، هیچکدام از بازیکنان ایتالیا تجربه بازی در چنین مراحلی را نداشتند و شاید همین موضوع پاشنه آشیل تیم شکست‌ناپذیر مانچینی باشد.

با این اوصاف، فقط باید منتظر این فینال جذاب ماند و دید که آیا انگلیسی‌ها در ومبلی می‌توانند شعار “به خانه برمی‌گردد” را به واقعیت تبدیل کنند؛ شعاری که اشمایکل مسخره‌اش کرد چون انگلیسی‌ها تاکنون قهرمان یورو نشده‌اند که بخواهند جام را به خانه برگردانند یا مانچینی همانند حضورش در فوتبال انگلیس به یک مربی انگلیسی دیگر هم درس مربی‌گری می‌دهد و در مقابل چشمان انگلیسی‌ها جام را به ایتالیا می‌برد؟

در بازی فینال که ساعت ۲۳:۳۰ برگزار می‌شود ایتالیا، اسپیناتزولا و انگلیس، فودن را در اختیار ندارند.

فینال یورو ۲۰۲۰/ جام در دوراهی بازگشت به خانه یا تعطیلات رمی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × پنج =