کد خبر : 273702
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
-

بی دانشی درد امروز جامعه ایران است

بی دانشی درد امروز جامعه ایران است

پدر مرحوم مریم میرزاخانی بی دانشی را درد امروز کشور دانست و گفت: علم سرمایه اصلی است نه گنجینه و مال و روح باید از این راه توانگر شود و امیدوارم جامعه علمی و فرهنگی میهن عزیزمان ایران به ویژه بانوان در جهت گسترش مرزهای علم و دانش هر روز کوشاتر و فعال‌تر باشد.

به گزارش عصرقائم، احمد میرزاخانی در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره ملی زن و علم جایزه مریم میرزاخانی، طی ارسال پیامی با بیان اینکه درد کشور من بی دانشی است، گفت: اگر علم و دانش در کشور فعال شود، به آنچه در آسمان‌هاست دست خواهیم یافت.

وی ادامه داد: علم سرمایه اصلی است نه گنجینه و مال و روح باید از این راه توانگر شود و امیدوارم جامعه علمی و فرهنگی میهن عزیزمان ایران به ویژه بانوان در جهت گسترش مرزهای علم و دانش هر روز کوشاتر و فعال‌تر باشد.

میرزاخانی خاطر نشان کرد: نقش زنان در کنار نقش مادر و همسر بودن در رشد و اعتلای این مهم قابل ستایش و بی بدیل است و با کمال خوشحالی و مسرت می‌توان گفت که آنها به مدارج علمی و فرهنگی نیز دست یافته‌اند.

پدر مرحوم مریم میرزاخانی یادآور شد: نظریات و پیشنهادات علما و حکمای جامعه شناسی این است که برای رشد و تعالی جامعه می‌توان برنامه‌های کوتاه مدت داشته باشید مثلا گندم بکارید و سال بعد برداشت کنید. برای برنامه‌های میان مدت درخت بکارید مثلا صنعت و کشاورزی و کارخانه ولی برای برنامه‌های بلند مدت باید آموزش را در سطح کارها آورد و امیدوارم همه ماها در این راستا کوشش لازم را به کار بریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: صمیمانه و با آرزوی قلبی سلامت و تندرستی همگان به ویژه در مواجهه با ویروس کرونا را از خداوند منان مسالت دارم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو + بیست =