کد خبر : 273759
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
-

افزایش بستری بیماران کرونایی در بابل

افزایش بستری بیماران کرونایی در بابل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از افزایش بستری بیماران کرونایی در بابل خبر داد و گفت: علت اصلی ورود این شهرستان به وضعیت قرمز رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی و عادی انگاری است.

به گزارش عصرقائم، بستری بیماران کرونایی در بابل که ششم تیر ماه امسال با مجموع بستری ۷۷ نفر به پایین‌ترین حد خود در پنج ماه گذشته کاهش یافته بود، از آن روز به بعد به حدود ۴۰ نفر در روز افزایش یافته و در حال حاضر با افزایش یک و نیم برابری به ۱۹۰ نفر رسیده است.

همچنین بستری بیماران بدحال کرونایی در بابل که به زیر ۱۵ نفر رسیده بود، در ۱۰ روز اخیر دو برابر شده و اکنون ۳۰ بیمار بدحال کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل تحت مراقبت هستند.

البته مجموعه این تغییرات آماری سبب شد تا بابل طبق ارزیابی سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از چند روز پیش به رنگ بندی قرمز رسید.

سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل علت اصلی ورود شهرستان بابل به وضعیت قرمز را رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی و عادی انگاری دانست و گفت: با بررسی‌های انجام شده از ابتدای تیر ماه امسال تاکنون استفاده بابلی‌ها از ماسک به پایین‌ترین حد خود یعنی ۴۳ درصدی کاهش یافته که بسیار نگران کننده است.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس جهش یافته دلتا که سرایت پذیری به مراتب بیشتری دارد اگر مردم به استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی ملزم نباشند شاهد شیوع گسترده بستری بیماران کرونایی خواهیم بود.

جلالی گفت: در شرایط کنونی افرادی که واکسینه شدند باید نسبت به استفاده از ماسک جدیت داشته باشند و گرمای هوا نباید زمینه حذف ماسک را فراهم کند.

این مسئول افزود: درصد رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اصناف در بابل هم به ۶۵ درصد کاهش یافته که با توجه به تراکم جمعیت در شهر بابل این امر سرعت گردش زنجیره ویروس جهش یافته دلتا را فراهم می‌کند.

جلالی از همه شهروندان خواست اگر همکاری و تعامل بین مردم و خدمتگزاران در کادر درمانی و فعالان در ستاد مقابله با کرونا نباشد روند کنترل پیک پنجم زمانبر خواهد شد.

افزایش بستری بیماران کرونایی در بابل/استفاده از ماسک به ۴۳ درصد رسید!
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت + هجده =