کد خبر : 273728
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
-

گرنت بنیاد ملی علوم آمریکا برای دانش آموخته ایرانی

گرنت بنیاد ملی علوم آمریکا برای دانش آموخته ایرانی

الهه حسینی، فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد و دکتری علم اطلاعات دانشگاه الزهرا موفق به دریافت گرنت آموزشی بنیاد ملی علوم آمریکا با عنوان «پژوهش مشارکتی: پویایی اجتماعی انتقال دانش از طریق نشر و راهنمایی علمی» شد.

به گزارش عصرقائم،  این گرنت برای برگزاری رایگان دو هفته‌ای مدرسه‌ای تابستانه استفاده و به ۵۷ متقاضی منتخب از بین ۲۸۹ درخواست، گرنت اهدا شده و توسط دانشگاه سیراکیوس (Syracuse University) میزبانی می‌شود.

این گرنت آموزشی با مشارکت بنیاد ملی علوم آمریکا (NSF) و اتحادیه آکادمیک علم داده (ADSA) برای برگزاری آنلاین مدرسه‌ای تابستانه (summer School) موسوم به S۴ درحوزه Science of science در نظر گرفته شده است.

موضوعات آموزشی این دوره، مباحث مرتبط با علم‌سنجی مانند کشف محاسباتی دانش، سوءرفتارهای پژوهشی، صداقت و امانت در پژوهش، مشکلات و فرصت‌های داوری‌های علمی، تحلیل‌های دسترسی آزاد، اقتصاد علم و سیاست‌های علمی با استفاده از تکنیک‌هایی مانند یادگیری ماشینی، تحلیل شبکه، مصورسازی و اقتصادسنجی است.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت علوم ، برندگان گرنت پژوهش مشارکتی پس از بررسی رزومه و انگیزه‌نامه همه متقاضیان، توسط داوران انتخاب شده‌اند که در میان آن‌ها، منتخبان با وابستگی سازمانی آمریکایی، هزار دلار نیز دریافت خواهند کرد.

گرنت بنیاد ملی علوم آمریکا برای دانش آموخته ایرانی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × پنج =