کد خبر : 273701
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
-

پارلمان لبنان درصدد لغو مصونیت ۳ نماینده مرتبط با انفجار بیروت

پارلمان لبنان درصدد لغو مصونیت ۳ نماینده مرتبط با انفجار بیروت

پارلمان لبنان برای لغو مصونیت سه نماینده مرتبط با انفجار بندر بیروت، خواستار ارائه مدارک قضایی به نهاد قانون گذار این کشور شد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از عربی۲۱، پارلمان لبنان از دستگاه قضایی این کشور خواست که مدارک قضایی لازم برای لغو مصونیت سه نماینده مرتبط با انفجار بندر بیروت را به این نهاد ارائه دهد.

ایلی الفرزلی، معاون رئیس پارلمان لبنان در سخنانی پس از برگزاری جلسه مشترک هیئت دفتر پارلمان و کمیته اداری و عدالت در کاخ عین التینه به ریاست نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد: این جلسه با ضرورت درخواست از دستگاه قضایی برای ارائه خلاصه‌ای از شواهد موجود در تحقیقات و کلیه اسناد و مدارکی که سوء ظن‌ها را اثبات می‌کند، پایان یافت.

وی گفت: به محض دریافت پاسخ مناسب از سوی طارق البیطار، قاضی تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت، پارلمان نشست دیگری را برای نهایی کردن لغو مصونیت برگزار خواهد کرد.

هفته گذشته پس از اینکه طارق البیطار از پارلمان خواست مصونیت سه نماینده به نام‌های نهاد المشنوق، غازی زعیتر و علی حسن خلیل را جهت بازجویی لغو کند، تحولات جدیدی در پرونده انفجار بندر بیروت رخ داد.

نزدیک به ۳۰۰۰ تن نیترات آمونیوم که به شدت قابلیت انفجار دارد و در ساخت کود استفاده می‌شود به شکل نادرستی سال‌ها در بندر بیروت انبار شده بود.

انفجار فاجعه آمیزی که چهارم اوت ۲۰۲۰ رخ داد به کشته شدن ۲۱۱ تن و زخمی شدن بیش از ۶۰۰۰ تن منجر شد و خرابی‌های زیادی در بیروت برجای گذاشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × پنج =