کد خبر : 273724
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
-

وزیران خارجه پاکستان و آمریکا درباره روند صلح افغانستان گفت‌وگو کردند

وزیران خارجه پاکستان و آمریکا درباره روند صلح افغانستان گفت‌وگو کردند

وزیران خارجه آمریکا و پاکستان در تماسی تلفنی درباره روند صلح افغانستان به گفت‌وگو پرداختند.

به گزارش عصرقائم، به نوشته روزنامه ینی شفق، وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، شاه محمود قریشی، وزیر خارجه این کشور و آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی وی در تماسی تلفنی به گفت‌وگو پرداختند و با توجه به اوضاع در افغانستان، وزیر خارجه پاکستان تاکید کرد که یک نزدیکی بنیادین بین واشنگتن و اسلام آباد درباره ضرورت یک سازش صلح آمیز در افغانستان وجود دارد.

این تماس تلفنی در روزی انجام شد که طالبان مدعی کنترل ۸۵ درصد از قلمروی افغانستان پس از تصرف ده‌ها منطقه در روزهای اخیر شده است.

وزیر خارجه پاکستان ضمن تاکید بر اقدامات کشورش درباره حمایت از روند صلح افغانستان گفت، تضمین صلح در این کشور مسؤولیت مشترک تمامی طرف‌های درگیر در داخل افغانستان و همچنین بازیگران و عاملان کلیدی منطقه‌ای و بین‌المللی است.

وی ادامه داد: این یک امر ضروری برای تمامی طرف‌های مرتبط است که به گروه‌های مختلف درگیر افغانستان تاکید کنند تا به صورت سازنده به سمت دستیابی به یک سازش سیاسی جامع، گسترده و همه جانبه پیش بروند.

وزیر خارجه آمریکا نیز گفت، به دنبال همکاری مداوم در زمینه روند صلح افغانستان است و در توئیتی نوشت: وزیر خارجه پاکستان و من در تماسی تلفنی درباره تمایل خود برای یک رابطه دو جانبه با دوام و با ثبات گفت‌وگو کردیم. من به دنبال همکاری مداوم درباره روند صلح افغانستان، مقابله با کرونا، حمایت از ثبات منطقه‌ای و سایر مسائل کلیدی و مهم هستم.

روز پنجشنبه، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که هیئت نظامی این کشور در افغانستان در ۳۱ اوت سال جاری میلادی به کارش پایان خواهد داد.

وزیران خارجه پاکستان و آمریکا درباره روند صلح افغانستان گفت‌وگو کردند

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 1 =