کد خبر : 273677
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
-

تغییرات آب و هوایی عامل موج بی سابقه گرما در ایالات متحده و کانادا

تغییرات آب و هوایی عامل موج بی سابقه گرما در ایالات متحده و کانادا

نتایج یک بررسی نشان می دهد: افزایش بی سابقه دما که اخیرا در ایالات متحده و کانادا به فوت صدها تن و آتش سوزیهای مهیب جنگلی منجر شده بدون تغییرات آب و هوایی “تقریبا غیر ممکن” است.

به گزارش عصرقائم، تجزیه و تحلیل یک تیم بین المللی از محققان آب و هوا در مورد موج گرما در مناطقی از آمریکای شمالی نشان داد که احتمال گرم شدن کره زمین ناشی از فعالیت های انسان حداقل ۱۵۰ برابر بیشتر است.

در کانادا در یکی از مناطق روستایی ایالت بریتیش کلمبیا اندکی پس از ثبت دمای ۴۹.۶ درجه سانتی گراد در ۲۹ ژوئن آتش سوزیهای مهیبی به وقوع پیوست و اوج گرفتن گرما در دو ایالت اورگن و واشنگتن صدها مورد فوتی برجا گذاشت.

اسکای نیوز نوشت: محققان هشدار داده اند که سیستم آب و هوای زمین ممکن است در شرایطی قرار گیرد که مقدار ناچیزی گرما موجب افزایش سریعتر دمای هوا شود.

گزارشها حاکی از آن است رکورد بی سابقه دما در ایالات متحده تاکنون به فوت حدودا ۲۰۰ نفر منجر شده است. تاکنون ۱۱۶ نفر در ایالت اورگن و ۷۸ نفر در ایالت واشنگتن فوت کرده اند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه گاردین، موج گرما که غرب کانادا را فرا گرفته به فوت دستکم ۵۰۰ تن در ایالت بریتیش کلمبیا منجر شده و وقوع صدها مورد آتش سوزی جنگلی در این ایالت را به همراه داشته است.

تغییرات آب و هوایی عامل موج بی سابقه گرما در ایالات متحده و کانادا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + 15 =