کد خبر : 273580
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
-

فشارهای آمریکا،فرانسه و ریاض برای تشکیل دولت در لبنان

فشارهای آمریکا،فرانسه و ریاض برای تشکیل دولت در لبنان

روزنامه لبنانی الجمهوریه گزارش داد که سفرهای دیپلماتیک آمریکایی و فرانسوی به ریاض گویای گام‌های اجرایی غرب است که با مشارکت طرف سعودی در مورد تشکیل دولت در لبنان برداشته می‌شود.

به گزارش عصرقائم، برخی منابع رسمی سیاسی به روزنامه الجمهوریه گفتند که سفر سفیران ایالات متحده و فرانسه به ریاض بیانگر اقدامات اجرایی این دو کشور با مشارکت طرف سعودی برای تحمیل تشکیل دولت جدید در لبنان است.

این منابع در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا این سفر زمینه را برای ایجاد یک دولت جدید فراهم می‌کند، گفتند: فرانسوی‌ها و آمریکایی‌ها از کسانی که مانع تشکیل دولت شده‌اند خشمگین هستند؛ به این معنی که آنها مخالف تشکیل دولتی به ریاست سعد الحریری نیستند و سفر به عربستان سعودی را باید از این جنبه مورد توجه قرار داد که اگر تمایل به دولت جدید به سرپرستی شخصیتی سنی غیر از حریری وجود داشت، این میل به هر طریقی ابراز می‌شد و این فرد جایگزین شناخته می‌شد. ما همه می‌دانیم که هیچ رازی در لبنان وجود ندارد.

سعد حریری در ماه اکتبر پس از استعفای دولت حسن دیاب در پی انفجار بندر بیروت، مامور تشکیل دولت شد، اما وی تا به امروز در بحبوحه اختلافات شدید با رئیس جمهور میشل عون و تیم سیاسی وی و تحت تاثیر بحران مالی و اقتصادی بی سابقه در این کشور موفق به توافق با احزاب در مورد تشکیل دولتی نشده است که همه را راضی کند.

فشارهای آمریکا،فرانسه و ریاض برای تشکیل دولت در لبنان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × دو =