کد خبر : 273541
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
-

ظریف: شجاعت در صلح مهمتر از شجاعت در جنگ است

ظریف: شجاعت در صلح مهمتر از شجاعت در جنگ است

اولین دور گفتگوهای بین الافغانی تهران با سخنرانی وزیر امورخارجه ، روسای هیات‌های طرفین جمهوریت و طالبان و صدور یک اعلامیه ۶ ماده پایان یافت‌.

به گزارش عصرقائم، محمد جواد ظریف در سخنرانی خود در نشست پایانی گفت وگوهای بین الافغانی تهران که در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزار امورخارجه برگزار شد با تشکر از هر دو هیات که در این گفت وگوها صلح و راحتی و آسودگی مردم افغانستان را اولویت گفت وگوهای خود قرار دادند اظهار کرد: شجاعت در صلح مهمتر از شجاعت در جنگ است زیرا برای صلح باید ایثار و گذشت داشت و از خواسته های حداکثری چشم پوشید و به خواسته های طرف دیگر توجه کرد خصوصا در این گفت وگوها که طرف دیگری وجود ندارد و هر دو طرف برادران هم و در جستجوی صلح و آرامش برای ملت افغانستان هستند .

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه افزود: ملتی که ۴۰ سال است در رنج و زحمت است حق دارد که مخالف جنگ باشد. آن چه از شما می خواهم این است که از این فرصت استفاده کنید و هرچه زودتر جنگ را در افغانستان پایان دهید و برای مردم افغانستان فرصت توسعه فراهم آورید.

ظریف تاکید کرد : جمهوری اسلامی ایران همیشه آماده است تا به هر صورت که مایل باشید ادامه گفت وگوهای شما را تسهیل کند.

براساس این گزارش، در نشست پایانی گفت وگوها قبل از سخنرانی وزیر خارجه، «قانونی» به نمایندگی از هیات جمهوریت و «استانکزی» به نمایندگی از هیات طالبان نظرات خود را درباره نشست تهران بیان داشتند که در اظهارات خود از جمع بندی طرف مقابل از گفت وگوهای صلح حمایت کردند.

ظریف: شجاعت در صلح مهمتر از شجاعت در جنگ است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + 10 =