کد خبر : 273518
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
-

ضیافت‌های ۶۵ هزار دلاری پامپئو با پول مالیات‌دهندگان!

ضیافت‌های ۶۵ هزار دلاری پامپئو با پول مالیات‌دهندگان!

براساس اسنادی که یک گروه دیده‌بان دولتی آمریکا منتشر کرد، مایک پامپئو حدود ۶۵ هزار دلار صرف ضیافت‌های شام مجلل و پرخرج وزارت خارجه آمریکا کرد که با پول مالیات‌دهندگان آمریکایی بود.

به گزارش عصرقائم، به نقل از پایگاه خبری هیل، پیشتر گروه دیده‌بان “شهروندان برای پاسخگوی و اخلاق در واشنگتن” (CREW) در دسامبر گزارش داده بود هزینه ضیافت‌های مایک پامپئو، وزیر خارجه دولت ترامپ حدود ۴۰ هزار دلار آب خورده است.

این ضیافت‌های پامپئو و همسرش که به اصطلاح “شام‌های مدیسون” نامیده می‌شد، به عنوان فرصتی برای رایزنی درباره ماموریت وزارت خارجه و سیاست خارجی آمریکا با طیفی از رهبران دولت‌ها، چهره‌های آکادمیک، تجار و رسانه‌ها مورد حمایت دولت ترامپ قرار گرفت.

شبکه ان.بی.سی نیوز سال گذشته گزارشی درباره فهرست میهمانان منتشر کرد که مملو از رسانه‌های پرنفوذ محافظه‌کار و اهداکنندگان مالی جمهوری‌خواه بود و سوالاتی درباره جاه‌طلبی سیاسی پامپئو فراتر از وزارت خارجه آمریکا مطرح شد.

مایک پامپئو یکی از نامزدهای احتمالی برای ریاست جمهوری ۲۰۲۴ به شمار می‌رود. او کمیته اقدام سیاسی خودش را راه‌اندازی کرده و در چندین تجمع انتخاباتی مهم و ضیافت جمع‌آوری کمک‌های مالی از زمان پایان دولت ترامپ شرکت کرده است.

در زمان حضور پامپئو در وزارت خارجه آمریکا، دست‌کم دو کمیته کنگره رفتار او در این وزارتخانه را مورد بررسی قرار دادند.

این گروه دیده‌بان دولتی آمریکا اعلام کرد، اسناد تازه تلاش‌های وزارت خارجه پامپئو برای پنهان کردن مدارک مرتبط با این ضیافت‌ها را فاش می‌کند که هدفش جلوگیری از تحقیقات کنگره بود. این گروه گزارش داد، نیروهای وزارت خارجه آمریکا در زمان تهیه فهرست هزینه‌ها از عبارت “شام‌های مدیسون” استفاده نمی‌کردند تا مورد پرسش کنگره قرار نگیرند.

گروه مذکور مجموع هزینه‌های چندین ضیافت پامپئو را حدود ۶۴ هزار و ۹۱۱ دلار برآورد کرده و این رقم با بررسی بیش از ۵۰۰ صفحه گزارش هزینه، رسید، فاکتور و چک به دست آمده است.

براساس گزارش این گروه، اسناد تازه فاش شده سوالاتی را درباره اینکه چطور این میهمانی‌ها بودجه خاص وزارت خارجه آمریکا که از سوی کنگره اختصاص می‌یافت و برای موارد اضطراری پیش بینی نشده بود، خالی کرده است.

این گروه دیده بان از دفتر بازرس کل وزارت خارجه آمریکا خواسته است تا بودجه این صندوق را در دوران تصدی پامپئو بین آوریل ۲۰۱۸ و ژانویه ۲۰۲۱ مورد بررسی قرار دهد.

ضیافت‌های ۶۵ هزار دلاری پامپئو با پول مالیات‌دهندگان!
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =