کد خبر : 273572
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
-

سفر دبیر کل هلال احمر به سیستان و بلوچستان

سفر دبیر کل هلال احمر به سیستان و بلوچستان

دبیرکل جمعیت هلال احمر در سفر یکروزه به زاهدان بر عملیات امدادرسانی جمعیت برای مقابله با شیوع کرونا و اجرای طرح ملی نذر آب ۴ نظارت کرد و با حضور او قرارگاه مرکزی مبارزه و پیشگیری از کرونا راه‌اندازی شد.

به گزارش عصرقائم، محمد حسن قوسیان مقدم صبح امروز به استان سیستان و بلوچستان سفر کرد و با همراهی مدیرعامل و همکاران عالی‌رتبه جمعیت هلال احمر این استان با استاندار دیدار کرد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر در این سفر قرارگاه مرکزی مبارزه و پیشگیری از کرونا را افتتاح و از روند دریافت و توزیع کامیون‌های کمک‌های بهداشتی و درمانی هلال احمر در این استان بازدید کرد و توضیح داد: هلال احمر علاوه بر اقدام فوری در تهیه و ارسال تجهیزات بهداشتی و پزشکی به سیستان و بلوچستان ۲۴ خیریه بزرگ کشوری را بسیج کرده است و تا این لحظه بخشی از کمک‌های ارسالی به استان رسیده و در حال توزیع است.

قوسیان همچنین با حضور در شهرستان میرجاوه، با همراهی مسئولان ارشد استان سیستان و بلوچستان از بیمارستان این شهر مرزی بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این مرکز درمانی قرار گرفت.

دبیرکل جمعیت هلال‌ احمر با اشاره به اقدام سالیانه و مهم جمعیت هلال احمر با عنوان «طرح نذر آب» در استان سیستان و بلوچستان گفت: امسال نیز طرح نذر آب ۴ در این استان برگزار می‌شود. اکنون استان‌های معین این طرح آمادگی لازم را پیدا کرده‌اند تا آب‌رسانی به تمامی نقاط محروم استان سیستان و بلوچستان را آغاز کنند و مثل سال‌های گذشته بتوانند دردهای خشکسالی این مردم را التیام بخشند.

غربالگری در مرزهای زمینی استان

احمدعلی موهبتی – استاندار سیستان و بلوچستان – نیز ضمن تشکر از هلال احمر برای اجرای طرح غربالگری در مبادی مرزی میلک درشهرستان هیرمند، ریمدان در شهرستان چابهار و پایانه مرزی میرجاوه، خواستار افزایش کمک‌های ارسالی به استان برای پیشگیری و کنترل کرونا شد.

وی همچنین توضیح داد که مردم این استان به خاطر مشکلات و محدودیت‌های دسترسی، اغلب بسیار دیر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و این وضعیت باعث شده نسبت تعداد فوتی‌ها به تعداد بستری شدگان مبتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان، بالاتر از میزان معمول آن در مقایسه با سایر استان‌ها باشد.

موهبتی ضمن تقدیر از اقدامات هلال احمر از کمبود نیروی انسانی و محدودیت در تجهیزات و زیرساخت‌های درمانی استان گلایه کرد و از دبیرکل جمعیت هلال احمر خواست که انتقادهای او را به گوش وزیر بهداشت و درمان و رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا برساند همچنین در تخصیص واکسن کرونا به این استان نگاه ویژه‌ای کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هلال احمر محموله‌های ارسالی جمعیت هلال‌احمر به استان سیستان و بلوچستان در دو بخش پیشگیری از کرونا و درمان این بیماری است. در بخش پیشگیری بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار ماسک و اقلام بهداشتی دیگر ارسال شده است و در بخش درمان چندصد کپسول اکسیژن با ظرفیت‌های ۱۰ تا ۵۰ کیلویی وتعداد قابل توجهی دستگاه اکسیژن‌ساز خانگی به منطقه رسیده که هموطنان درگیر با بیماری کووید ۱۹ می‌توانند این تجهیزات را به رایگان از بانک امانات پزشکی هلال احمر استان به صورت امانی دریافت کنند.

سفر دبیر کل هلال احمر به سیستان و بلوچستان/ افتتاح قرارگاه مرکزی مبارزه با کرونا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − 9 =