کد خبر : 273613
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
-

بولسونارو از حالا نتیجه انتخابات سال بعد برزیل را قبول ندارد!

بولسونارو از حالا نتیجه انتخابات سال بعد برزیل را قبول ندارد!

رئیس جمهوری برزیل گفت نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال آتی را نمیپذیرد مگر اینکه سیستم رای گیری کنونی که از رایانه برای ثبت آراء استفاده میکند با برگه های چاپ شده جایگزین شود.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل چهارشنبه در مصاحبه ای رادیویی گفت: اگر این روش ادامه یابد، مشکلاتی ایجاد خواهد شد. چون یک طرف که طرف ماست، نتایج را نمیپذیرد.

اظهارات بولسونارو به نگرانی ها درباره اینکه او تدارک می بیند تا از پذیرش شکست انتخاباتی در ۲۰۲۲ امتناع کند، افزایش میدهد؛ دقیقا مثل قهرمان او که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا بود.

نتایج نظرسنجی ها حاکی از آن است که بولسونارو پس از لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا قرار دارد. بولسونارو از ادعاهای ترامپ مبنی بر وقوع تقلب در انتخابات آمریکا در سال گذشته حمایت کرده بود، از فردی که حمله شش ژانویه به کنگره آمریکا را تحریک کرد.

اظهارات بولسونارو همچنین بیانگر قاطع شدن موضع بی اساس او درباره این نکته است که سیستم کنونی مستعد تقلب است. او لایحه ای را برای آرای چاپی تقدیم کرده است اما از حمایت چندانی در کنگره برخوردار نشد.

هفته گذشته رئیس جمهوری برزیل گفت چنانچه تقلب انتخاباتی رخ دهد، او ریاست را تحویل نخواهد داد. این صحبت ها موجب شد تا منتقدان تاکید کنند که بولسونارو به دنبال تضعیف کردن سیستم انتخاباتی برزیل است.

بولسونارو از حالا نتیجه انتخابات سال بعد برزیل را قبول ندارد!
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 + 10 =