کد خبر : 273403
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
-

لزوم گسترش همکاری‌های آموزشی، علمی و فناوری میان کشورهای عضو گروه D8

لزوم گسترش همکاری‌های آموزشی، علمی و فناوری میان کشورهای عضو گروه  D8

وزیر علوم با اشاره به جمعیت حدود یک و نیم میلیاردی کشورهای عضو D8 تاکید کرد: دستیابی به هدف تاسیس این دانشگاه نیازمند نیازمند حمایت و مشارکت جدی کشورهای عضو است.

به گزارش عصرقائم، دکتر منصور غلامی در دومین نشست هیئت امنای دانشگاه D8 که ظهر امروز به صورت مجازی و با حضور نمایندگان کشورهای عضو برگزار شد، با بیان اینکه جمعیت مجموعه کشورهای عضو D8، حدود ۱.۴ میلیارد نفر است، اظهار کرد: این جمعیت عظیم نیازمند تاسیس یک دانشگاه مشترک بود و جمهوری اسلامی ایران برای پاسخگویی به این نیاز اساسی، هدف دانشگاه D8 را تأسیس کرده است.

وزیر علوم با تاکید بر لزوم گسترش همکاری‌های آموزشی، علمی و فناوری میان کشورهای عضو گروه D8 گفت: برای گروهی از کشورهای پرنفوذی که ۱.۴ میلیارد نفر جمعیت دنیا را شامل می‌شوند و همچنین از نیروی کار ۳۰۰ میلیون نفری برخوردارند و ظرفیت‌های انرژی، صنعتی، اقتصادی و تجاری قابل توجه در اختیار دارند، ایجاد یک دانشگاه برای توسعه منابع انسانی و توسعه همکاری‌های آموزشی پژوهشی، علمی و فناوری یک نیاز فوری و اساسی بوده است.

دکتر غلامی پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای تاسیس دانشگاه بین المللی D8 را که در سال ۱۳۹۷ عملیاتی شده بود، در دستیابی به همین منظور دانست و گفت: چنین هدف بزرگی نیازمند حمایت و مشارکت جدی کشورهای عضو است.

شایان ذکر است؛ در دومین نشست هیئت امنای دانشگاه بین المللی D8 که با حضور وزیر آموزش بنگلادش و معاونان و نمایندگان آموزش عالی کشورهای نیجریه، پاکستان، مالزی، اندونزی، معاون دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی D8، رئیس این دانشگاه، رئیس و معاون مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم به صورت مجازی برگزار شد؛ برخی از بندهای اسناد پایه تاسیس این دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در سال ۱۳۹۷ کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی D8، تاسیس این دانشگاه و استقرار آن در ایران (شهر همدان) را تصویب کرده بودند.

لزوم گسترش همکاری‌های آموزشی، علمی و فناوری میان کشورهای عضو گروه  D8
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش − 1 =