کد خبر : 273380
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
-

تهدید لوکاشنکو به توقف انتقال کالاهای اروپایی از بلاروس به شرق

تهدید لوکاشنکو به توقف انتقال کالاهای اروپایی از بلاروس به شرق

رئیس جمهور بلاروس تهدید کرد که در اقدامی تلافی‌جویانه در برابر تحریم‌های اتحادیه اروپا، انتقال کالاهای این بلوک از طریق کشورش به روسیه و چین را متوقف می‌کند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، اتحادیه اروپا ماه گذشته به دنبال اقدام مینسک برای فرود اجباری یکی از پروازهای “رایان‌ایر” و بازداشت یک خبرنگار اپوزیسیون، تحریم‌های اقتصادی گسترده‌ای را علیه بلاروس اعمال کرد و صنایع اصلی صادراتی و دسترسی به منابع مالی این کشور را هدف گرفت.

گروهی از آژانس‌ها و تحلیل‌گران می‌گویند، این تحریم‌ها هیچ تاثیری بر الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس نخواهد داشت و وی قادر خواهد بود تا اقتصاد و نیروهای امنیتی‌اش را تامین مالی کند.

اما مقامات در بلاروس از جنگ اقتصادی که در کشورشان آغاز شده صحبت کرده‌اند و لوکاشنکو روز سه‌شنبه چشم‌انداز تحریم‌های مقابله‌ای را مطرح کرد که انتقال کالاهای اتحادیه اروپا از طریق بلاروس به شرق را متوقف می‌کند.

لوکاشنکو در یکی از نشست‌های دولت گفت: نخست، جلوگیری از ورود کالاهای اتحادیه اروپا به بازار بلاروس، دوم، توقف انتقال کالاهای اتحادیه اروپا از بلاروس.

وی افزود: دقیقا باید همین کار را با آلمانی‌ها کرد. اجازه دهید آنها از طریق فنلاند یا از طریق اوکراین محصولاتشان را به چین و روسیه ارسال کنند.

لوکاشنکو دقیقا اعلام نکرد که چه زمانی انتقال کالاهای اتحادیه اروپا به شرق متوقف می‌شود و علاوه بر آلمان کدام کشورهای دیگر ممکن است تحت تاثیر این اقدام قرار گیرند.

کرملین روز سه‌شنبه در پاسخ به این مسدود شدن بالقوه انتقال کالاهای اتحادیه اروپا به روسیه و چین گفت: ایجاد اختلال در زنجیره‌های تامین کالا را نمی‌توان رد کرد و برای به حداقل رساندن چنین مشکلاتی در صورت وقوع، به اقدامات جدی نیاز است.

“رومن گولوچنکو”، نخست وزیر بلاروس گفت: دولت رفتار شرکای اروپایی‌مان را زیر نظر دارد و اقدامات مناسبی را که به اقتصاد بلاروس لطمه وارد نکنند، اتخاذ خواهد کرد.

تهدید لوکاشنکو به توقف انتقال کالاهای اروپایی از بلاروس به شرق
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × پنج =