کد خبر : 273367
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
-

ایران؛ موضوع در دستور کار سفر هیئتی از قانون‌گذاران آمریکایی به منطقه

ایران؛ موضوع در دستور کار سفر هیئتی از قانون‌گذاران آمریکایی به منطقه

رئیس کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا در بیانیه ای از سفر هیئتی از نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره این کشور به منطقه خبر داد که نقش ایران در منطقه از موضوعات آن خواهد بود.

به گزارش عصرقائم، به نقل از شبکه صهیونیستی آی۲۴، گرِگوری میکز رئیس کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا سفر هیئتی ده نفره از قانون گذاران دموکرات و جمهوری خواه به خاورمیانه را رهبری خواهد کرد. آن ها برای دیدار با دولت ائتلافی نفتالی بنت نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی به قدس اشغالی می روند و سپس سفری به قطر خواهند داشت.
میکز در بیانیه ای درباره این سفر گفت که هدف آن تقویت «روابط دیپلماتیک میان دولت های اسرائیل و فلسطین و نظارت بر برنامه ریزی آمریکا در منطقه» است.
علاوه بر این، قانون گذاران آمریکایی اطلاعات بیشتری راجع به آن چه تهدید ایران در منطقه و چگونگی اتکای امور بر معاهده صلح آبراهام عنوان شده کسب خواهند کرد.
این هیئت همچنین به قطر سفر خواهد کرد که در آن جا برای گفت و گو پیرامون تهدیدهای امنیتی، منافع اقتصادی و تلاش برای اتکا به معاهده آبراهام با مقامات دولتی قطر دیدار خواهند کرد.
بر اساس این گزارش، در بیانیه میکز همچنین آمده است که این هیئت در قطر با نیروهای سنتکام فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا دیدار خواهد کرد تا آن چه را تهدید ایران خوانده و همچنین وضعیت آمریکا در امنیت منطقه را ارزیابی کنند.

ایران؛ موضوع در دستور کار سفر هیئتی از قانون‌گذاران آمریکایی به منطقه
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + 17 =