کد خبر : 273334
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۹:۲۰
-

تبدیل آب شور به شیرین با دستگاه تصفیه نانویی محققان کشور

تبدیل آب شور به شیرین با دستگاه تصفیه نانویی محققان کشور

یکی از شرکت‌های دانش بنیان به منظور تصفیه آب شور و تبدیل آن به آب شیرین دستگاهی را عرضه کرده که قابل استفاده در مناطق کویری است.

به گزارش عصرقائم، مهندس ناصر مسلمی، مدیر کارخانه یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه تصفیه آب، دستگاه تصفیه آب شور و تبدیل آن به آب شیرین را از محصولات این شرکت دانست و گفت: غشاء این دستگاه تصفیه آب شور در بخش تحقیق و توسعه این شرکت دانش‌بنیان طراحی شده است و از آن در مناطقی که آب‌های شور دارند، مانند کویرها می‌توان استفاده کرد.

وی تاکید کرد: در واقع این دستگاه قابلیت تولید آب شیرین از آب‌های شور را دارد، بنابراین این دستگاه برای اقلیم‌هایی که آب در آن مناطق شور است، می‌تواند به تامین آب آشامیدنی کمک کند.

بهاره کاویانی، مدیرعامل این شرکت نیز با بیان اینکه از سال ۱۳۸۶ با هدف توسعه فناوری‌های جدید به منظور تولید نانومواد، فعالیت خود را آغاز کردیم، ادامه داد: دستگاه نانو کلوئید ساز، گرانول جاذب آرسنیک آب، دستگاه حباب ساز نانویی (نانو کویتاسیون) و گرانول حاوی نانواشیاء α-FeOOH به عنوان جاذب آرسنیک از جمله محصولات نانویی این شرکت است و ما به‌ طور میانگین توانایی تولید ۲ تن گرانول جاذب آرسنیک را در ماه داریم.

به نقل از ستاد نانو، کاویانی افزود: در حال حاضر به فناوری جدیدی در تصفیه پساب‌های رنگی دست پیدا کردیم و اولین پایلوت موفق این فناوری را نیز در چین پیاده‌سازی کردیم.

تبدیل آب شور به شیرین با دستگاه تصفیه نانویی محققان کشور
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 3 =