کد خبر : 273363
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
-

اعلام وضعیت اضطراری در نیویورک در پی تشدید خشونت مسلحانه

اعلام وضعیت اضطراری در نیویورک در پی تشدید خشونت مسلحانه

قرماندار نیویورک روز سه شنبه و در پی تشدید خشونت مسلحانه، در این ایالت به عنوان اولین ایالت در آمریکا وضعیت اضطراری اعلام کرد؛ اقدامی که اغلب درپی سوانح طبیعی به کار گرفته می‌شود.

به گزارش عصرقائم، به نقل از واشنگتن اگزماینر، اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک به اعلام یک دستور اجرایی در کالج عدالت کیفری جان جی در شهر نیویورک در پاسخ به خشونت مسلحانه که به گفته او منجر به نرخ فزاینده جرایم در سراسر این ایالت و واداشتن مردم به ماندن در خانه حتی در دوره “پسا کووید” با لغو محدودیتها شده، پرداخت.

کومو اظهار کرد: کار دائمی از خانه برای اقتصاد ویرانگر است. مردم باید خواستار بازگشت به سر کار باشند…اما آنها تا زمانی که احساس امنیت نکنند برنمی‌گردند. جایی که باید برخاسته و به آن رسیدگی کند ایالت نیویورک است.

وی گفت در تعطیلات چهارم ژوییه این ایالت شاهد ۵۱ مورد تیراندازی بوده است.

فرمان وضعیت اضطراری ۱۴۰ میلیون دلار را در اختیار برنامه‌های مقابله با خشونت مسلحانه خواهد گذاشت.این فرمان همزمان با گزارش‌ها از افزایش قربانیان خشونت‌های مسلحانه در سراسر آمریکا صادر شده است که به دویست نفر رسیده است.

دستور اجرایی او به شرح چند گام با هدف مهار خشونت مسلحانه پرداخته است: برخورد با خشونت مسلحانه به عنوان یک وضعیت اضطراری سلامت عمومی، استفاده از داده‌ها برای هدف گرفتن کانون‌ها، تشویق جوانان در خطر به تعامل مثبت، شکست چرخه خشونت تشدید شونده، و خارج ساختن سلاح‌های غیرقانونی از خیابان‌ها.

کومو در اظهاراتش به دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا نیز کنایه زده و گفت که “تصور یک جنگ مرزی” را با یک “دیوار مرزی جادویی” که اجازه به عبور مهاجران در ضمن متوقف کردن جریان سلاح های غیرقانونی بدهد، داشته است، سلاح‌های غیرقانونی که به گفته کومو ۷۴ درصدشان از خارج از ایالت آمده‌اند.

آمریکا با یک جهش بزرگ عبور مهاجران از مرز جنوبی اش دست و پنجه نرم می‌کند. سازمان گمرک و حفاظت مرزی آمریکا در ماه مه ۲۰۲۱ با ۱۸۰۰۳۴ مهاجر در طول مرز جنوب غربی خود برخورد داشته و گزارش‌ها نشان می‌دهند که تا پایان سال جاری میلادی تعداد بی‌سابقه ۱۱۷۰۰۰ کودک مهاجر وارد آمریکا خواهند شد. در سال ۲۰۱۹ در جدیدترین مورد از جهش در عبور از مرز،۸۰۰۰۰ کودک بدون همراه به مرز جنوبی آمریکا رسیدند.

این فرماندار همچنین گفت، دستور اجرایی او منجر به ایجاد اولین دفتر رسیدگی به خشونت مسلحانه آمریکا در داخل وزارت بهداشت ایالت نیویورک می‌شود و استدلال کرد که افزایش تیراندازی ها به سطح یک “وضعیت اضطراری برای سلامت عمومی” رسیده است.

کومو اظهار کرد:ما از یک همه گیری به سمت یک همه گیری دیگر رفتیم. ما از کووید به سمت همه گیری خشونت مسلحانه رفتیم. تعداد افراد بیشتری از خشونت مسلحانه نسبت به کووید می‌میرند.

نرخ جرایم در سراسر شهر نیویورک رو به افزایش بوده است. این شهر تا روز یکشنبه ۲۱۷ مورد قتل در مدت گذشته از سال جاری میلادی را تجربه کرده که یک تغییر ۸.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته میلادی و همینطور تغییر ۴۲.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ داشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 3 =