کد خبر : 273408
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
-

ابراز نگرانی ایتالیا از شرایط افغانستان

ابراز نگرانی ایتالیا از شرایط افغانستان

وزیر امور خارجه ایتالیا امروز چهارشنبه گفت مردم محلی در افغانستان مشغول تشکیل گروه‌های شبه نظامی همچنان با هدف مقابله با جنبش طالبان هستند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، لوئیجی دی مایو وزیر امور خارجه ایتالیا خطاب به پارلمان کشورش گفت : ما نسبت به حملات طالبان و تصرف مناطق روستایی که خیلی دور از مراکز استانی هستند و همچنین موارد فزاینده فرار از ارتش تحت تهدید طالبان نگران هستیم. واحد های شبه نظامی با هدف مقابله با حملات طالبان در حال شکل گیری هستند .
این دیپلمات ارشد ایتالیا گفت: تحولات فعلی در افغانستان در حال درهم شکستن وضعیت در این کشور از جمله فرآیند صلح آن هستند .
دی مایو در خصوص خروج نیروهای نظامی ناتو از افغانستان گفت: این به معنی پایان حمایت بین المللی از افغانستان و پایان نقش آفرینی ناتو در حمایت از نهادهایی که به رشدشان کمک کرده نیست.
دی مایو اظهار کرد: ایتالیا مجدداً بر تعهد مالی خود به نیروهای امنیتی افغانستان از جمله پلیس این کشور تاکید داشته است. هدف ما حمایت از دستاوردهای غیر نظامی به دست آمده در ۲۰ سال گذشته و ادامه دادن به حمایت از مردم افغانستان است.
این اظهارات وزیر خارجه ایتالیا در حالی مطرح شدند که این کشور در تاریخ ۳۰ ژوئن به طور کامل سربازانش را از افغانستان خارج کرد.

ابراز نگرانی ایتالیا از شرایط افغانستان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 1 =