کد خبر : 273247
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
-

ریابکوف: دریای سیاه جای اقدامات تحریک آمیز نیست

ریابکوف: دریای سیاه جای اقدامات تحریک آمیز نیست

معاون وزیر خارجه روسیه امروز (سه شنبه) با اعلام اینکه پس از بروز رویدادی مربوط به ناو HMS Defender در دریای سیاه، مسکو از دولت انگلیس می‌خواهد تا اقدامات تحریک آمیزش را در منطقه متوقف کند، گفت: دریای سیاه جای اقدامات تحریک آمیز نیست.

به گزارش عصرقائم، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه در گفتگویی با مجله “میزدونورودیناینه زایزن” روسیه گفت:‌ شما باید هرچه بیشتر و به صورت مستقیم با عاملان تحریکات صحبت کنید و به آنها تاکید کنید که باید تحریکات خود را کنار بگذارند و در منطقه دخالت نکنند در غیراینصورت خطرات درگیری در نتیجه این اقدامات تحریک آمیز ممکن است حتی بیشتر هم شود.

۲۳ ژوئن سال جاری میلادی،‌ وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ناوشکن “Defender” نیروی دریایی انگلیس وارد آب‌های منطقه‌ای روسیه در نزدیکی “کیپ فیلولنت” در کریمه شده است. یگان دریای سیاه روسیه و نیروهای امنیت مرزی برای دور کردن آن ناوشکن اقدام به شلیک تیر هشدار کردند.

ریابکوف همچنین گفت: روسیه گفتگو با ایالات متحده در مورد آخرین سیستم‌های تسلیحاتی را رد نمی‌کند اگر که این گفتگوها شامل مذاکرات درباره سلاح‌های مافوق صوت مقدماتی ایالات متحده و سایر موضوعات نیز باشد.

وی ادامه داد: اگر گفتگوها درباره تمامی سیستم‌هایی باشد که موجب آزار ما می‌شود یعنی موشک‌های کوتاه‌برد و میان‌برد آمریکایی در اروپا و منطقه آسیا-پاسیفیک، در فضا و تسلیحات فراصوت آمریکایی و همچنین تجهیزات متعارف، ما نیز در این گفتگوها شرکت می‌کنیم و درباره آخرین تسلیحات روسیه با ایالات متحده وارد مذاکره می‌شویم.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین ادامه داد، مسکو امیدوار است که آغاز دور جدیدی از گفتگوهای ثبات استراتژیک اتمی با آمریکا در ماه جاری میلادی انجام شود.

وی همچنین با اعلام اینکه فرصتی برای عادی سازی روابط بین آمریکا و روسیه وجود دارد و نباید آن را از دست داد، گفت: مسکو آماده انجام چنین اقداماتی است. روسیه تحقق توافق‌هایی را که در نشست ژنو به دست آمد بلافاصله پس از نشست آغاز کرد.

جو بایدن و ولادیمیر پوتین، روسای جمهوری آمریکا و روسیه در نشست ماه گذشته میلادی ژنو درباره آغاز گفتگوهای دو جانبه ثبات استراتژیک به منظور ارائه چارچوبی برای کنترل آتی تسلیحات و همچنین اقدامات کاهنده خطرات مربوط به این تسلیحات توافق کردند.

ریابکوف: دریای سیاه جای اقدامات تحریک آمیز نیست
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − سه =