کد خبر : 273191
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
-

پیگیری تصویب لایحه دهیاری‌ها در مجلس و اصلاح آیین نامه استخدامی دهیاران در دولت

پیگیری تصویب لایحه دهیاری‌ها در مجلس و اصلاح آیین نامه استخدامی دهیاران در دولت

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از پیگیری های وزارت کشور و این سازمان برای تصویب هرچه سریع تر لایحه اصلاح قانون تأسیس دهیاری‌های خودکفا در مجلس شورای اسلامی به دلیل اهمیت آن در برطرف ساختن بسیاری از مشکلات مردم در روستاها، خبر داد.

به گزارش عصرقائم، علی قربانی در گفت و گو ، همزمان با ۱۴ تیر سالروز تاسیس قانون دهیاری های خودکفا و روز شهرداری و دهیاری، گفت: توجه دولت یازدهم و دوازدهم به اعتلای توسعه روستایی در کشور بویژه در تصویب “لایحه اصلاح و الحاق موادی به ماده واحده قانون تأسیس دهیاری خودکفا در روستاهای کشور” مشخص است و تصویب این لایحه توسط نمایندگان محترم مجلس و ابلاغ آن در قالب قانون ضمن تقویت جایگاه مدیریتی دهیاری‌ها، زمینه ساز ارتقای خدمت رسانی مؤثر و کارآمد دهیاری‌ها به روستاها می شود.

وی ابرازامیدواری کرد که با تصویب این لایحه که هم اکنون در کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی در حال بررس است،‌ قطعا شاهد تحول در مدیریت روستایی و افزایش تعامل و هم‌افزایی در عرصه خدمت‌رسانی به جامعه روستایی کشور خواهیم بود.

قربانی همچنین به پیگیری های وزارت کشور در زمینه اصلاح آیین نامه استخدامی دهیاران در دولت اشاره کرد و افزود: این پیشنهاد در کمیسیون اجتماعی و دولت الکترونیک دولت در دست بررسی است و امیدواریم ظرف روزهای آتی در جلسه هیات دولت به تصویب برسد.
وی در ادامه گفت: خوشبختانه در سال گذشته و پس از ۲۲ سال در راستای ضابطه مند نمودن تشکیلات دهیاری ها، ساختار سازمانی و ضوابط تشکیلاتی دهیاری ها از سوی وزیر محترم کشور برای اجرایی شدن به استانداران ابلاغ شد و متعاقب آن دستورالعمل بکارگیری نیرو در دهیاری ها و شرایط احراز پست ها و مشاغل تخصصی دهیاری ها ابلاغ شد که معاونت امور دهیاری ها پیگیر تحقق هرچه سریعتر این امر و رفع ابهامات از سوی معاونت ها امور عمرانی استانداریها می باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: به موجب تبصره (۳) ماده (۱) آیین نامه استخدامی دهیاری‌های کشور، افراد داوطلب خدمت در دهیاری‌ها، از طریق آزمون به‌کار گرفته می‌شوند لذا به منظور ایجاد رضایت‌مندی و ارتقای امنیت شغلی دهیاران، وزارت کشور پیشنهاد اصلاح آیین‌نامه استخدامی دهیاری‌های کشور مبنی بر معافیت داوطلبان خدمت در دهیاری‌ها از شرکت در آزمون را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب، به دولت ارائه کرده است و با اصلاح و تصویب آیین نامه استخدامی، دهیارانی که دو دوره متوالی یا سه دوره متناوب دهیار بودند، بدون آزمون استخدام می‌شوند.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور همچنین با اشاره به تاکید این دولت بر اینکه توجه به روستاها از مهمترین نمادهای عدالت است و باتوسعه روستاها مسأله حاشیه نشینی شهرها مرتفع می‌شود، گفت: در این دولت طی هشت سال گذشته ۸۲ هزار پروژه عمرانی کوچک و متوسط مقیاس با صرف اعتباری بالغ بر۹۲۰۰ میلیارد تومان درحوزه عمران و آبادانی روستاها با محوریت دهیاری ها به بهره برداری رسیده که شامل بهسازی معابر روستا، احداث پایگاه آتش نشانی روستایی، احداث بوستان روستایی و کمک به ایجاد زیرساخت های گردشگری روستایی و … بوده است.

وی به موافقت وزیر محترم کشور با صدور مجوز ایجاد دهیاری در تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار که دارای شورا می‌باشند با اولویت روستاهای مرزی در زمستان سال گذشته، هم اشاره کرد و گفت: ایجاد دهیاری در تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در حال اجراست.

قربانی افزود: با تصویب نهایی قانون مالیات بر ارزش افزوده و افزایش سهم شهرداری ها و دهیاری ها از اعتبارات موضوع این قانون، شاهد تقویت مدیریت های محلی در اجرای وظایف و خدمت رسانی بهتر به هموطنان عزیز خواهیم بود.

پیگیری تصویب لایحه دهیاری‌ها در مجلس و اصلاح آیین نامه استخدامی دهیاران در دولت
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − یازده =