کد خبر : 273194
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
-

مخالفان سوریه: گذرگاه‌های انسانی در راس دستورکارهای آستانه۱۶ است

مخالفان سوریه: گذرگاه‌های انسانی در راس دستورکارهای آستانه۱۶ است

مخالفان سوریه اعلام کردند که موضوع گذرگاه‌های انسانی در صدر دستورکار آستانه۱۶ است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از روزنامه القدس العربی، ایمن العاسمی، سخنگوی هیئت مخالفان سوریه قبل از نشست آستانه۱۶ که چهارشنبه برگزار می‌شود، مدعی شد: در این دور و دورهای قبلی نماینده صدای مردم سوریه و انقلاب بودند و بدون حضور مخالفان نمی‌توان نشستی را برگزار کرد. مخالفان بخشی از این روند هستند و کارآمدی آن درباره میزان جدیت طرف‌های دیگر به ویژه روس‌ها است. مخالفان برای مذاکره با روس‌ها در این نشست‌ها تلاش می‌کنند.

وی درباره دستورکارهای این نشست‌ها گفت: این دستورکارها همواره تغییر می‌کنند و میزان توافق درباره آن به جدیت روس‌ها بستگی دارد. اما واضح است که این پرونده درباره گذرگاه‌ها است به ویژه اینکه موضوع انسانی برای تمام سوری‌ها مهم است. ما مایلیم کمک‌ها به تمام مناطق ادامه یابد. اگر گذرگاه‌ها باز بمانند ورود کمک‌ها از طریق آن تضمین می‌شود. امید به حل پرونده گذرگاه‌ها وجود دارد.

العاسمی گفت: مساله سوم نقض‌های نظام سوریه و افزایش تنش نظامی از سوی دمشق است که مذاکرات آستانه و ژنو را پیچیده می‌کرد.

وی گفت: من معتقدم که طی روزهای آتی این روند شاید کاربرد بیشتری داشته باشد و در نهایت درباره جدیت روسیه صرف نظر از ایران است. این روند اهمیت زیادی دارد و ممکن است توافق‌های جدیدی در آن حاصل شود که به حل سیاسی بحران کمک کند به ویژه توافق‌های اعلام نشده بین روس‌ها و آمریکایی‌ها. دیدارهای رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه با رهبران جهان اهمیت زیادی دارد و به حل سیاسی کمک می‌کند.

مخالفان سوریه: گذرگاه‌های انسانی در راس دستورکارهای آستانه۱۶ است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 3 =