کد خبر : 273127
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۸:۲۰
-

نرخ بیکاری ژاپن به سطح هشدار رسید

نرخ بیکاری ژاپن به سطح هشدار رسید

نرخ بیکاری سومین اقتصاد بزرگ جهان در طول ۱۵ ماه اخیر بی سابقه بوده است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از تریدینگ اکونومیکس، برای نخستین بار در سه ماه اخیر نرخ بیکاری در سومین اقتصاد بزرگ جهان افزایشی شده است؛ به گونه ای که طبق اعلام وزارت ارتباطات و امور داخلی، نرخ بیکاری در ژاپن تا پایان ماه می با ۰.۲ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۳.۰ درصد رسیده است. این بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده در این کشور در ۱۵ ماهه اخیر بوده است.

با در نظر گرفتن فاکتورهای فصلی شمار بیکاران ژاپنی در حال حاضر حدود دو میلیون و ۴۰ هزار نفر برآورد می شود که ۲۰ هزار نفر بیشتر از شمار بیکاران ثبت شده در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ بوده است. طبق اعلام مرکز آمار ژاپن، در این ماه ۵۲ هزار نفر از شاغلین کار قبلی خود را ترک کرده‌اند و ۱۱ هزار نفر نیز اخراج شده‌اند. شمار کسانی که برای نخستین بار در جست و جوی کار بوده‌اند نیز با ۱۳ هزار نفر افزایش نسبت به ماه قبل به ۴۶۳ هزار نفر رسیده است.

هم‌چنین طبق اعلام این وزارتخانه ژاپنی، شمار شاغلین تا پایان این ماه با ۱۳۰ هزار نفر کاهش نسبت به مدت مشابه ماه قبل به ۶۸ میلیون و ۵۶۰ هزار نفر رسیده است. طبق آمار جداگانه منتشر شده توسط وزارت بهداشت، کار و رفاه ژاپن، نرخ موجودیت شغلی به ۱.۰۹ رسیده است که نشان می دهد به ازای ۱۰۰ فرد جویای شغل، ۱۰۹ فرصت شغلی وجود دارد.

متوسط نرخ بیکاری ژاپن در بازه زمانی ۱۹۵۳ تا ۲۰۲۰ معادل ۲.۷۶ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به ژوئن ۲۰۰۲ با ۵.۵ درصد و کمترین رقم ثبت شده نیز مربوط به نوامبر ۱۹۶۸ با یک درصد بوده است.

با وجود آنکه اقتصاد ژاپن یکی از کمترین میزان های درگیری را با ویروس کرونا در مقایسه با دیگر کشورهای عضو گروه هفت دارد، کاهش فرصت های شغلی به ویژه در بخش تولید و تجارت بازار کار آن را تحت تاثیر قرار داده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده + 10 =