کد خبر : 273178
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
-

اکثر آمریکایی‌ها معتقدند دموکراسی‌ در ایالات متحده در معرض تهدید است

اکثر آمریکایی‌ها معتقدند دموکراسی‌ در ایالات متحده در معرض تهدید است

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی پی بی اس/ ان پی آر نشان می‌دهد که دو سوم آمریکایی‌ها معتقدند که دموکراسی در ایالات متحده با تهدید مواجه است.

به گزارش عصرقائم، با فرا رسیدن روز استقلال آمریکا بعد از حمله جنجالی به کنگره در ژانویه که با طرح ادعاهای تقلب انتخاباتی همراه شد و با توجه به اینکه چندین ایالت تحت رهبری جمهوریخواهان قصد دارند قوانین رای‌دهی سخت‌تری را اجرایی کنند، اکنون اکثر دموکرات‌ها، جمهوریخواهان و مستقل‌ها درباره سلامت دموکراسی ابراز نگرانی می‌کنند.

براساس این نظرسنجی، همچنین مردم بیشتری باور دارند که این کشور بیش از هر زمان دیگری در ۱۲ سال گذشته در مسیر درست حرکت می‌کند؛ گرچه این رقم (۴۷ درصد) همچنان در اقلیت است.

دیدگاهها در مورد مسیر این کشور نشان دهنده دودستگی حزبی شدید است و بیشترین خوش بینی از جانب دموکراتهاست؛ ۸۷ درصد دموکراتها معتقدند که کشورشان در مسیر صحیح حرکت می‌کند، اما ۸۷ درصد جمهوریخواهان نظر عکس دارند. در مجموع ۴۷ درصد از بزرگسالان سنجش شده جنبش مثبتی می بینند، سطحی که از اکتبر ۲۰۰۹ دیده نشده بود. در مقایسه با آن، ۴۹ درصدی چنین نظری ندارند. این میزان از ۲۰ درصد ماه ژانویه افزایش نشان میدهد.

لارا براون، مدیر دانشکده تحصیلات تکمیلی مدیریت سیاسی در دانشگاه جورج واشنگتن میگوید، دلایل آمریکایی‌ها برای نگرانی در مورد فرسایش دموکراسی از نقطه نظر حزبگرایی متفاوت می‌شود.

در این نظرسنجی درباره دلایلی که موجب شد شرکت کنندگان احساس کنند دموکراسی در خطر است، سوالی پرسیده نشد. از نظر لارا براون، نگرانی ۸۳ درصد از جمهوریخواهانی که گفتند دموکراسی با تهدید مواجه است، ممکن است از دغدغه‌های اقتصادی و نژادی و حتی اعتقاد گسترده در میان طرفداران این حزب مبنی بر غیرمشروع بودن نتایج انتخابات ۲۰۲۰ ناشی شده باشد.

اکثر آمریکایی‌ها معتقدند دموکراسی‌ در ایالات متحده در معرض تهدید است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 5 =