کد خبر : 273213
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
-

انتقادات از قطعی برق

انتقادات از قطعی برق

قطعی مکرر برق/ تکریم و معارفه رییس قوه قضائیه/ وضعیت کرونا در سیستان و بلوچستان از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش عصرقائم، قطعی مکرر برق در سراسر کشور این روزها مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد کرده است که در همین رابطه رییس مجلس از قطعی مکرر و بی‌برنامه برق انتقاد کرد.

محمدباقر قالیباف در صفحه شخصی خود در توییتر با اشاره به اینکه ‏مردم از این همه بی‌برنامگی کلافه شده‌اند، نوشت: قطعی مکرر برق در سراسر کشور و مختل شدن زندگی و کسب‌وکار مردم، نیازمند تدبیر و مدیریت است؛ اگر افزایش مصرف و مازاد تقاضا به هر دلیلی در کوتاه‌مدت جبران نمی‌شود، لااقل به برنامه اعلام‌شدۀ خاموشی‌ها پایبند باشید تا مردم بتوانند مشکلات را تدبیر کنند.

در هفته گذشته هم  به دنبال بروز نقص فنی در واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر، تولید برق به طور موقت در این نیروگاه متوقف و از شبکه سراسری برق خارج شده بود.

معاون سازمان و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید وتوسعه انرژی اتمی ایران با اعلام رفع نقص فنی در نیروگاه اتمی بوشهر و اتصال مجدد آن به شبکه سراسری تولید برق کشور گفت: با تلاش بی‌وقفه متخصصان و کارکنان خدوم نیروگاه این ایراد فنی برطرف شده و پس از انجام تست‌های لازم از روز شنبه این واحد به شبکه سراسری متصل و با حصول اطمینان از عملکرد ایمن آن از روز یکشنبه تولید برق در آن آغار شده است.

وزیر کشور هم با اشاره به توضیحات مطرح شده درباره دلایل قطعی برق در جلسه ستاد اطلاع رسانی اقتصادی خاطرنشان کرد: نتیجه بررسی ها این بود که اگر قرار است خاموشی هم داشته باشیم بهتر است خاموشی، برنامه ریزی شده و توزیع شده همراه با آگاهی قبلی مردم باشد. همچنین اهمیت تامین برق در مناطق جنوبی که بالاترین حد گرما را دارند به عنوان اولویت مطرح شد.

دیگر اخبار مرتبط با قطعی برق را در لینک های زیر بخوانید.

وزارت نیرو در کنترل خاموشی‌ها ناتوان است

وزارت ارتباطات دلیل قطعی اینترنت همزمان با قطعی برق را توضیح دهد

باید زمانبندی دقیق خاموشی ها اعلام شود/همچنان شاهد استخراج غیرقانونی رمزارزها هستیم

شرط رأی اعتماد به وزیر جدید نیرو

***

امروز همچنین مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید قوه قضاییه با حضور مسئولان لشکری، کشوری و قضایی برگزار شد.

این مراسم که به دلیل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با حضور تعدادی از مسئولان عالی کشور برگزار شده است، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، سیدابراهیم رئیسی، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، محمدباقر قالیباف، اسحاق جهانگیری و تعدادی از مقامات کشوری، لشکری و قضایی حضور داشتند.

در ادامه جلسه غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس جدید قوه قضاییه با اشاره به برنامه‌های خود گفت: عدل و عدالت در همه ساحت‌ها باید گسترش پیدا کند. مبارزه جدی تر، قاطع تر و بدون تبعیض با فساد در همه عرصه ها،  توسعه فناوری برای خدمت بهتر و ارزان تر، استفاده حداکثری از ظرفیت های مردمی برای اقدامات پیش رو باید مورد توجه قرار گیرد و سازو کار گسترش آزادی های مشروع ایجاد شود.

وضعیت گسترش ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان از دیگر موضوعات مهم این روزهاست که اسماعیل حسین زهی عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان خواستار راه اندازی فوری بیمارستان های سیار برای کمک به مردم در سطح استان شد.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: اوضاع ‎سیستان و بلوچستان از مرز فاجعه رد شده است؛ امکانات فعلی بیمارستان ها و مراکز بهداشتی نیز کافی نیست؛ از نیرو های مسلح درخواست می کنم با راه اندازی فوری بیمارستان های سیار به کمک مردم بشتابند.

یک استاد دانشگاه هم به تحلیل چرایی سکوت و سکون در مذاکرات وین پرداخت که مورد توجه مخاطبان بود.

مهدی مطهرنیا معتقد است: این سکوت و ساکن بودن در مذاکرات هسته ای وین محصول یک جریان معنادار در ارتباط با طرح گسترده تر مسایل مربوط به ایران و آمریکاست. از این رو باید این سکون را ناشی از یک متغییر اصلی یعنی گسترش پرونده هسته ای به پرونده های دیگر و از طرفی گسترش مسایل مربوط به رابطه ایران و آمریکا با توجه به تغییر و تحولات دولت در واشنگتن و دولت جدید در ایران دانست.

همچنین میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی در روسیه درتوییتی به دلایل وقفه در مذاکرات وین از دیدگاه نماینده روسیه پرداخت و نوشت:‌ وقفه در مذاکرات وین برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بیش از حد انتظار بوده است. واضح است که ایران باتوجه به انتخابات ریاست جمهوری اخیر در این کشور به زمان بیشتری برای آمادگی نیاز دارد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه هم در اظهاراتی بر اهمیت توافق هسته‌ای تاکید کرد و افزود: برجام هیچ جایگزین معقولی ندارد. بدون آن، صلح و امنیت بیشتر آسیب پذیر می شود.

برخی از اخبار مرتبط با مذاکرات برجامی و تلاش های صهیونیستی برای به نتیجه نرسیدن آن را نیز می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

قدرت تاثیرگذاری بر توافق هسته‌ای ایران را نداریم

نشست مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی در مورد ایران و برجام

مصمم هستیم از هسته‌ای شدن ایران جلوگیری کنیم!

***

کورش احمدی کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل در پاسخ به این سوال که چه کسی باید وزیر امور خارجه شود؟ می گوید کهاو باید شناخت عمیق و دقیقی از روابط بین‌الملل و سیاست و حکومت در دیگر کشورها، بویژه  کشورهای هدف، داشته باشد و همزمان درک علمی و واقع بینانه ای از موقعیت کشور متبوعش در مناسبات منطقه ای و بین المللی داشته باشد. در شرایط ما، یک تکنیسین روابط بین الملل که ضمن اشتغال به کارهای مدیریتی دیگر، مدرکی هم گرفته و تخصصش کار راه اندازی است و هدفش بیشتر حفظ خود و جناح خود در لابیرنت هزار توی سیاست داخلی باشد، نمی تواند کاری در سیاست خارجی از پیش ببرد.

انتقادات از قطعی برق/معارفه رییس جدید قوه قضاییه/وضعیت کرونا در سیستان وبلوچستان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − 1 =