کد خبر : 273067
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
-

وضعیت کنسولگری‌های ایران در افغانستان

وضعیت کنسولگری‌های ایران در افغانستان

انتقاد ترامپ از رویکرد دولت بایدن درقبال ایران و توافق هسته ای/ مطالبات از دولت سیزدهم/ تحولات افغانستان از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش عصرقائم، دونالد ترامپ بار دیگر از رویکرد دولت بایدن در قبال ایران و توافق هسته ای انتقاد کرد و گفت که روسیه، چین و ایران در حال سوءاستفاده از جو بایدن هستند و رهبران کنونی آمریکا در برابر این سه کشور سر تعظیم فرود آورده اند.

رئیس جمهور پیشین آمریکا در سخنرانی خود در جمع حامیانش در شهر ساروسوتا در ایالت فلوریدا در بخشی از صحبت هایش، رئیس جمهور بایدن را به ضعف در برابر چین متهم کرد و گفت که پکن، روسیه، اتحادیه اروپا و همچنین ایران از بایدن سوءاستفاده می کنند و به اقتصاد ایالات متحده آسیب می زنند.

این اظهارات ترامپ درحالیست که پایگاه خبری هیل وابسته به کنگره آمریکا در گزارشی با اشاره به اینکه ابزار تحریم ها در دوران ترامپ برای کسب امتیاز از ایران موثر نبود و در دوران بایدن نیز کار نخواهد کرد، تاکید کرد که دموکرات ها باید برای حفظ برجام به عنوان میراث اصلی دولت اوباما-بایدن در عرصه سیاست خارجی تلاش کنند.

در این گزارش تاکید شده است که بدون بازگشت سریع به توافق هسته ای با ایران، بایدن با خطر یک بحران هسته ای روبرو است که می تواند به سرعت به یک جنگ ویرانگر تبدیل شود. “راه سومی” وجود ندارد.

روزنامه نیویرک تایمز هم در گزارشی به حمله روز شنبه به یک کشتی تجاری در اقیانوس هند اشاره کرد که مالکیت آن تا چندی پیش متعلق به یک شرکت صهیونیستی بوده و به تازگی مالکیت آن به شرکتی انگلیسی منتقل شده است و برخی مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی مدعی‌اند که احتمالا توسط یک هواپیمای بدون سرنشین ایرانی یا کماندوهای ایران هدف حمله قرار گرفته است.

این روزنامه آمریکایی در ادامه گزارش خود مدعی شد: به نظر می رسد این حمله، جدیدترین اقدام تلافی جویانه در سایه نزاع منطقه‌ای ایران و اسرائیل باشد.

انتصاب محسن بهاروند به عنوان سفیر جدید ایران در انگلستان از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

حسین متین،‌ کاردار سفارت ایران در لندن در توییتی با اعلام خبر ورود سفیر جدید ایران به انگلستان، نوشت: «آقای محسن بهاروند پس از ارائه استوارنامه خود به ملکه، روز سه‌شنبه در مقام سفیر ایران در انگلیس کار خود را آغاز خواهد کرد.»

در پی تحولات اخیر در افغانستان، اخباری مبنی بر تعطیلی کنسولگری‌های ایران در بلخ و مزار شریف، منتشر شده است که پس از پیگیری ها خبرنگار ایسنا از سفارت کشورمان در افغانستان مشخص شد که این کنسول‌گری‌ها بسته نشده بلکه متناسب با شرایط امنیتی تعداد نیروها کاهش یافته است.

طبق اطلاعی که خبرنگار ایسنا به دست آورد فعالیت‌ها در کنسول‌گری‌های کشورمان ادامه دارد و در صورتی که شرایط بهبود یابد فعالیت‌های عادی از سر گرفته می‌شود.

دیگر اخبار مرتبط با تحولات اخیر در افغانستان را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

ایران از منافع ملت افغانستان دفاع می‌کند/ تحصیل بدون مانعِ اتباع افغانستان در ایران

کمک به تقویت حکومت مرکزی افغانستان عاقلانه ترین راه برای امنیت منطقه است

***

مطالبات، پیشنهادات و توصیه ها به دولت سیزدهم و رییس جمهور منتخب همچنان ادامه دارد که در همین رابطه حشمت الله فلاحت پیشه رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این عقیده که دولت آینده باید در عرصه سیاست خارجی سیاست تنش زدایی را در دستور کار قرار دهد، خاطرنشان کرد: در همین چارچوب همه باید تلاش کنند که موضوع احیای برجام و مذاکرات وین به نتیجه برسد و قطعا در همین دوره انتقالی موضع گیری های شخص آقای رئیسی و نوع انتخاب مدیرانش می تواند در این زمینه موثر باشد. احیای برجام می تواند فرش قرمزی برای دولت منتخب باشد؛ تا بتواند سیاست توسعه گرایانه در ایران را به صورت مناسب تری دنبال کند.

همچنین محسن رهامی فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است که اگر رئیسی رویکرد فراجناحی و مستقل بودن را رعایت کند و به کابینه نگاه کارشناسی داشته باشد و نه سیاسی، دولت قوی و کارآمدی تشکیل می دهد.

اخبار دیگر در رابطه با دولت سیزدهم را در لینک های زیر بخوانید.

خدمت به مردم در اولویت یک کابینه کارآمد باشد

رییس جمهور منتخب در انتخاب ها به کارآمدی و توانمندی اشخاص توجه کند

***

اظهارات رییس جمهور درباره تامین و واردات کالاهای اساسی و ضروری هم از خبرهای پربازدید امروز بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در دویست و سی و هشتمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت  با تاکید بر ضرورت ادامه اقدامات موثر و فوری در تامین کالاهای اساسی گفت: دولت در دوران اوج جنگ اقتصادی با تلاش و پیگیری های موثر اجازه نداده است تحریم های ظالمانه مانع از تامین کالاهای اساسی شود و به همین جهت، علیرغم همه محدودیت های ارزی، کالاهای اساسی و ضروری، تولید و به میزان کافی تامین و وارد شده است.

انتقاد ترامپ از بایدن/وضعیت کنسولگری‌های ایران در افغانستان/مطالبات از دولت سیزدهم
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 + 1 =