کد خبر : 273097
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
-

کمیته‌امداد به پایگاه اطلاعات جمعیتی پیوست

کمیته‌امداد به پایگاه اطلاعات جمعیتی پیوست

با امضای تفاهم‌نامه میان کمیته امداد و سازمان ثبت احوال، کمیته امداد به پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور پیوست.

به گزارش عصرقائم، تفاهم‌نامه کمیته امداد و سازمان ثبت احوال برای پیوستن این نهاد به پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و حمید درخشان‌نیا، رئیس سازمان ثبت احوال به امضا رسید.

رئیس کمیته امداد در این مراسم با اشاره به سابقه ۴۰ ساله فعالیت مددکاری در کمیته امداد، گفت: کمیته امداد تخصصی‌ترین شبکه مددکاری در کشور را داراست اما برای ارائه خدمات بهتر و با کیفیت، باید به روزرسانی اطلاعات انجام شود.

وی با بیان اینکه سازمان ثبت احوال تنها دستگاهی است که اطلاعات هویتی مردم را به طور کامل در اختیار دارد، افزود: کمیته امداد از ابتدای تاسیس نسبت به پایش اطلاعات جامعه هدف اهتمام داشته و امروز بیش از هر زمانی پایش برخط آمار و اطلاعات مددجویان الزامی است.

بختیاری به ظرفیت‌های سامانه استعلامات الکترونیکی ثبت احوال برای بهبود خدمات کمیته امداد پرداخت و گفت: پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور زمینه بسیار خوبی برای شناسایی نیازمندان و دسترسی به اطلاعات افرادی است که مستحق برخورداری از کمک‌های کمیته امداد هستند.

وی با بیان اینکه ورود به سامانه استعلامات الکترونیکی در رفع برخی مشکلات موردی کمک بسیاری به کمیته امداد خواهد کرد، افزود: امروز کمیته امداد با تبادل تفاهم‌نامه به صورت رسمی به پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور پیوست و تمام ضوابط و ملاحظات کمیته امداد در این سامانه لحاظ شده است.

حمید درخشان‌نیا، رئیس سازمان ثبت احوال نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه تاکنون حدود ۲۰۰ دستگاه به پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور متصل شده‌اند و از خدمات این سامانه استفاده می‌کنند، اضافه کرد: اطلاعات هویتی و آمار حیاتی ایرانیان همچون ولادت، ازدواج و فوت در این سامانه ثبت شده و در اختیار کمیته امداد قرار می‌گیرد تا در پایش اطلاعات و شناسایی نیازمندان از آن استفاده کند.

رئیس سازمان ثبت احوال ادامه داد: راستی‌آزمایی اطلاعات در سامانه اطلاعات جمعیتی کشور مقدور است و از این طریق امکان شناسایی افراد نیازمندی که تحت حمایت هیچ نهادی نیستند یا افرادی که به طور همزمان از چند نهاد خدمت دریافت می‌کنند وجود خواهد داشت.

کمیته‌امداد به پایگاه اطلاعات جمعیتی پیوست/شناسایی نیازمندانی که تحت‌حمایت هیچ نهادی نیستند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + 15 =