کد خبر : 273000
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
-

وزارت ورزش در انتظار تصمیم فدراسیون فوتبال

وزارت ورزش در انتظار تصمیم فدراسیون فوتبال

در شرایطی که وزارت ورزش و جوانان برای استقلال و پرسپولیس پیش از سایر تیم ها، ممنوعیت جذب بازیکنان و مربیان خارجی را در بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران به اجرا درآورد، اما در مورد لغو یا تمدید این تصمیم در فصل آینده لیگ برتر، منتظر تصمیم فدراسیون فوتبال است.

به گزارش عصرقائم، سوم شهریور سال ۱۳۹۹ بود که ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی برای بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران و در تمامی باشگاه‌های کشور در هیات‌ رییسه فدراسیون فوتبال به تصویب رسید. پیش از این اما ۱۹ اردیبهشت سال گذشته بود که معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی جذب بازیکن و مربی خارجی برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تهران به طور کلی ممنوع است.

در نهایت ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی برای استقلال و پرسپولیس از هفته ۲۱ نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران و برای سایر تیم ها پیش از فصل نقل و انتقالات بیستمین دوره لیگ برتر به مرحله اجرا در آمد.

چندی پیش اما هیات رییسه سازمان لیگ فوتبال ایران تشکیل جلسه داد و اعلام کرد که از فصل آینده لیگ برتر یعنی بیست و یکمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران ممنوعیت جذب بازیکنان و مربیان خارجی لغو خواهد شد و قرار است شاخص و معیارهایی قابل توجه برای جذب مربی و بازیکن خارجی تعیین شود. به گفته سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال این کار توسط یک گروه کارشناسی انجام و موارد قانونی تدوین خواهد شد و پس از نهایی شدن دستورالعمل‌های لازم، موارد به تصویب هیات رییسه خواهد رسید و در فوتبال ایران اجرا می شود.

با این وجود اما هنوز سرنوشت لغو یا تمدید قانون ممنوعیت جذب بازیکنان و مربیان خارجی در فصل آینده لیگ برتر فوتبال ایران مشخص نیست هرچند بعید به نظر می رسد با موضع گیری های اخیر مسوولان فدراسیون فوتبال این قانون در بیست و یکمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران نیز اجرایی شود.

با توجه به اینکه وزارت ورزش و جوانان در راستای اجرای قانون ممنوعیت جذب بازیکنان و مربیان خارجی، باشگاه های استقلال و پرسپولیس را از جذب بازیکنان و مربیان خارجی در بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران منع کرد و پس از آن قانون مربوطه از سوی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال به سایر باشگاه های کشور نیز تسری پیدا کرد، اما در رابطه با فصل آینده لیگ برتر و شرایط استقلال و پرسپولیس موضع گیری رسمی از سوی وزارت ورزش و جوانان صورت نگرفته است!

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان به تازگی در پاسخ به سوال ایسنا درباره احتمال لغو قانون منع جذب بازیکنان و مربیان خارجی در فصل آینده لیگ برتر فوتبال ایران بیان کرد که “تصمیمی به صورت کلی مطرح شده و فدراسیون باید جزییات آن را اعلام کند، قرار است این موضوع بررسی شود و اگر بنا باشد این قانون اجرایی شود حتما باید به شکلی باشد که به فوتبال ما آسیبی نرسد”.

بنابراین در شرایطی که وزارت ورزش و جوانان زودتر از فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در مورد ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس تصمیم به اجرای ممنوعیت جذب بازیکنان و مربیان خارجی در بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران کرد، در مورد فصل آینده منتظر تصمیم فدراسیون فوتبال است و به نظر نمی رسد که این‌بار پیش از سایر باشگاه ها، اقدام به تصمیم گیری کند.

وزارت ورزش در انتظار تصمیم فدراسیون فوتبال/ سرخابی‌ها دوباره خارجی جذب می‌کنند؟
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 + 16 =