کد خبر : 273072
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
-

مادر سردار شهید مهندس حاج حبیب‌الله افتخاریان(ابوعمار) درگذشت

مادر سردار شهید مهندس حاج حبیب‌الله افتخاریان(ابوعمار) درگذشت

مریم بانو کشورزیان مادر شهیدان سردار حاج حبیب الله افتخاریان (ابوعمار) و محمد افتخاریان به فرزندان شهیدش پیوست.

به گزارش عصرقائم، سردار شهید مهندس حاج حبیب الله افتخاریان(ابوعمار) فرمانده سپاه مریوان که در دوران دانشجویی تحصیل را رها کرده و در نوفل لوشاتو خدمت امام (ره) رسید و به خیل مبارزین علیه رژیم طاغوت پیوست.

حبیب‌الله افتخاریان درسال ۱۳۳۴ در روستای شهید پرور وامرزان شهرستان بهشهر بدنیا آمد. پس از تحصیل به خدمت سربازی رفت وبه خاطر مبارزه علیه رژیم شاه و با فشار عوامل شاه (ساواک) به کشور آلمان و بعد به فرانسه مهاجرت کرد. او بعد از پیروزی انقلاب، عهده‌دار مسوولیت‌های حساس در مناطق عملیاتی بود و ادای دین کرد که فرماندهی تیپ ۲۵ کربلا در محورهای عملیاتی جنوب، فرماندهی سپاه بانه در کردستان و فرماندهی سپاه مریوان در کردستان از جمله این مسئولیت‌ها به شمار می‌رود.

و زمانی‌که با امام (ره) در پاریس دیدار می‌کند، از ایشان سوال می‌کند که “وظیفه من در شرایط کنونی چیست؟! آیا می‌توانم به درس خواندن ادامه دهم یا باید به خاطر شرایط بحرانی کشورم بازگردم؟” امام در پاسخ به شهید افتخاریان گفته بود: “تصور کن در ایران زلزله‌ای رخ داده و همسر و فرزندانت آواره شده و احتیاج به کمک تو دارند، چه می‌کنی؟ آیا می‌مانی درس می‌خوانی یا به کمک خانواده‌ات می‌روی؟” و افتخاریان پس از این مشورت با امام خمینی (ره) تصمیم می‌گیرد همراه ایشان به ایران برگردد.

نوزدهم اسفند ۶۳ روز رهایی و عروج شهید “حبیب‌الله افتخاریان” فرمانده سپاه پاسداران مریوان در کردستان معروف به ابوعمار، از عالم خاکی به ملکوت اعلا است. در آن روز هم او به جای عجله در رفتن به پناهگاه درصدد کمک به مردم وحشت‌زده مریوان بود که بمباران هوایی بعثیون تلاش و خدمتش را نیمه تمام گذاشت.

مادر سردار شهید مهندس حاج حبیب‌الله افتخاریان(ابوعمار) درگذشت
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + 7 =