کد خبر : 273083
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
-

قول کابینه جدید رژیم صهیونیستی درباره ادامه صدور مجوزهای شهرک‌سازی

قول کابینه جدید رژیم صهیونیستی درباره ادامه صدور مجوزهای شهرک‌سازی

کابینه جدید رژیم صهیونیستی به شهرک‌نشین‌ها قول داد هر سه ماه مجوزهایی برای ساخت شهرک‌ها در کرانه باختری، قدس شرقی و غور اردن صادر کند.

به گزارش عصرقائم، سایت روزنامه عبری زبان “یسرائیل هیوم” اعلام کرد که کابینه جدید رژیم صهیونیستی به شهرک‌نشین‌ها تعهد داد همچنان هر سه ماه مجوزهایی برای شهرک‌سازی در کرانه باختری، قدس شرقی و غور اردن صادر کند.

این سایت فاش کرد: این توافق در اصل میان سران شهرک‌نشین‌ها و کابینه قبلی رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو انجام شده بود.

همچنین سایت یاد شده گزارش داد، آیلت شاکید، وزیر امور داخلی راست‌گرای رژیم صهیونیستی در گفت‌وگوهای اخیرش با سران شهرک‌نشین‌ها تاکید کرد که توافقی در داخل کابینه جدید رژیم صهیونیستی به ویژه با بنی گانتس، وزیر ارتش این رژیم برای حفظ توافق مربوط به صدور مجوزهای ساخت‌وساز در شهرک‌ها حاصل شده است.

این سایت به نقل از برخی منابع که دیدار شاکید با دیوید الحیانی، رئیس شورای شهرک‌سازی‌ها و برخی سران شهرک‌نشین‌ها حضور داشتند، اعلام کرد: شاکید تاکید کرد که حزبش “یمینا” در توافق‌های تشکیل ائتلاف دولتی با گانتس توافق کرد که کمیته ویژه موافقت با شهرک‌سازی‌ها هر سه ماه برای موافقت با طرح‌های جدید جلسه تشکیل دهد.

الحیانی در بیانیه‌ای پس از این نشست اعلام کرده بود که اعتماد زیادی به شاکید دارد و آرزو می‌کند که این کابینه برای شهرک‌سازی‌ها خوب باشد و مساله مجوزهای ساخت‌وساز به زودی برای آینده منطقه برطرف شود.

طبق اعلام این سایت عبری زبان، اداره عالی برنامه‌ریزی و ساخت‌وساز وابسته به شهرداری که با طرح‌های ساخت‌وساز موافقت می‌کند، آخرین بار در تاریخ ۱۷ ژانویه گذشته با احداث ۷۹۲ واحد مسکونی طی چند مرحله توافق کرد، گانتس از زمان ریاست جمهوری جو بایدن در آمریکا برای هماهنگی با دولت او تلاش کرده و با ممانعت از تشکیل جلسه این کمیته سعی دارد ساخت‌وسازها را برای جلوگیری از هر گونه اختلاف نظری با دولت جدید آمریکا به حالت تعلیق درآورد.

قول کابینه جدید رژیم صهیونیستی درباره ادامه صدور مجوزهای شهرک‌سازی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 + پنج =