کد خبر : 273113
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
-

انحصار شرکت پشتیبانی امور دام عامل کندی در تامین نهاده صنایع دام و طیور

انحصار شرکت پشتیبانی امور دام عامل کندی در تامین نهاده صنایع دام و طیور

اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران در نامه ای به وزیر جهادکشاورزی اعلام کرد که انحصار در بارگیری نهاده ها از بندر امام خمینی از سوی شرکت پشتیبانی امور دام عامل تاخیر در روند تامین نهاده برای مرغداران و دامداران است.

به گزارش عصرقائم، در متن نامه اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران به کاظم خاوازی آمده است:

همانطور که استحضار دارید تاخیر بارگیری نهاده های دامی علیرغم تامین ارز مورد نیاز و عرضه کالا در بازارگاه از مهمترین موارد اعتراض دامداران و مرغداران کشور است که به غلط تصور بر ایجاد تاخیر از طریق واردکنندگان کالا بوده است.

متاسفانه بنابر اطلاعات موجود مهمترین عامل تاخیر در بارگیری نهاده های دامی بعد از معضل تامین ارز (که اخیرا از طریق پیگیری های انجام شده تا حدودی مرتفع گردیده است) مشکل کمبود کامیون حمل کالا از بنادر است. در همین ارتباط نیز بررسی های انجام شده نشان می دهد، انحصار در بارگیری و حمل محموله های متعلق به شرکت پشتیبانی امور دام در بندر امام بیشترین سهم را در تاخیر تحویل تعهدات واردکنندگان به دامداران و مرغداران از یک سو و هزینه و خسارت مضاعف بر واردکنندگان از سوی دیگر را دارد که این امر عمدتا ناشی از حجم نامتعارف واردات نهاده از سوی شرکت پشتیبانی امور دام بوده است.

در این خصوص ملاحظه تصویر بخشنامه شماره ۴۷/۵۰۴۷۷ مورخ  ۱۴۰۰.۰۴.۱۱معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در خصوص حمل نهاده های دامی شرکت پشتیبانی امور دام کشور با هزینه های روباری اضافی به سراسر کشور، مصداق بارز تبعیض و ظلم در حق بخش خصوصی برای کالای مشابه و تقویت بخش دولتی بر خلاف مفاد اصلاحی اصل ۴۴ قانون اساسی، مصوب مقام معظم رهبری است و مشخص نیست بر چه اساسی نهادههای دامی متعلق به بخش خصوصی که توسط وزارت جهاد کشاورزی در سامانه بازارگاه به دامداران و مرغداران با نرخهای مصوب فروخته شده باید از اولویت حمل خارج گردند. علی ایحال با توجه به عوارض متعدد روند فعلی خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به بررسی و اقدامات اصلاحی فوری دستورات عاجل مبذول و نتیجه امر به ابلاغ گردد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 + یازده =