کد خبر : 273047
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
-

انتخاب مجدد مارین لوپن به عنوان رهبر حزب اجتماع ملی فرانسه

انتخاب مجدد مارین لوپن به عنوان رهبر حزب اجتماع ملی فرانسه

مارین لوپن با کسب بیش از ۹۸ درصد آراء در رقابتی بلامنازع برای چهارمین بار به عنوان رهبر حزب اپوزیسیون اجتماع ملی فرانسه انتخاب شد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مارین لوپن با کسب ۹۸.۳۵ درصد آراء به پیروزی رسید و مابقی آراء یا سفید یا مخدوش بودند. هنوز جزئیاتی از تعداد افراد شرکت‌کننده در این رقابت نمادین منتشر نشده است.

لوپن ۵۲ ساله از سال ۲۰۱۱ رهبر این حزب شده است. نام این حزب در ۲۰۱۸ تغییر داده شد و قبلا با نام «جبهه ملی» شناخته می‌شد که پایه گذار آن ژان-ماری لوپن، پدر مارین لوپن در ۱۹۷۲ بود.

لوپن بزرگ و دخترش با کاهش اقبال مردمی مواجه شدند و مارین لوپن این حزب را از یک نیروی سیاسی راست افراطی که به بیان اظهارات جنجالی درباره یهودیان، هولوکاست و خارجی‌ها شناخته می‌شد، به یک حزب سنتی محافظه‌کارتر، ناسیونالیسم فرانسوی، ضد گلوبالیسم، حافظ تولید داخلی و پوپولیسم کشاند. دو جناح مرکزی این حزب همچنان ضد مهاجران و مردد به اروپا هستند. این حزب همچنین مخالف مداخله آمریکا در امور اروپاست و از لغو تحریمهای ضد روسی و ارتقای روابط پاریس با مسکو حمایت کرد.

مارین لوپن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ شرکت کرد و در دور اول با کسب ۲۱.۳ درصد از آراء بعد از امانوئل ماکرون با ۲۴ درصد رای قرار گرفت. در دور دوم انتخابات هم ماکرون با ۶۶.۱ درصد مارین لوپن با ۳۳.۹ درصد رای را شکست داد.

حزب اجتماع ملی لوپن در مجلس ملی فرانسه تنها شش کرسی از مجموع ۵۷۷ کرسی و تنها یک کرسی از مجموع ۳۴۸ کرسی سنای فرانسه را در اختیار دارد. با این حال، حزب مذکور حضور چشمگیری در پارلمان اروپا دارد و ۲۱ کرسی از مجموع ۷۹ کرسی فرانسه را بعد از انتخابات ۲۰۱۹ به دست آورد. همچنین ۲۵۲ مورد از مجموع ۱۷۸۵ شورای منطقه‌ای از اعضای این حزب هستند.

انتخاب مجدد مارین لوپن به عنوان رهبر حزب اجتماع ملی فرانسه
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − 4 =