کد خبر : 272721
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۸:۱۰
-

چرا پلاسمادرمانی از روند درمان بیماران کرونایی حذف شد؟

چرا پلاسمادرمانی از روند درمان بیماران کرونایی حذف شد؟

دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ اعلام کرد پلاسما درمانی نقشی در کاهش مرگ و میر بیماران کرونایی نداشته است.

به گزارش عصرقائم، عاطفه عابدینی درباره نقش پلاسمادرمانی در روند درمان بیماران مبتلا به کرونا، گفت: در ویراش دهم پروتکل‌های درمانی کرونا که در خرداد ماه منتشر شد موضوع پلاسمادرمانی را از پروتکل خارج کردیم. البته علت این موضوع کاهش استقبال بهبود یافتگان کرونا در اهدای پلاسما نبود بلکه در کل دنیا این روش مورد سوال قرار گرفت و نشان داد چندان نقشی در کاهش مرگ و میر نداشته است.

بیشتر بخوانید:

صفرتا صد اهدای پلاسما برای نجات بیماران کرونا

وی افزود: از این رو دیگر خیلی از این روش استفاده نمی‌شود، چون برخی اوقات عوارضش هم بیشتر از فایده‌اش بود. به همین دلیل از راهنمای دستورالعمل درمان کشوری کرونا خارج شده است. البته نه تنها در ایران بلکه در بسیاری کشورها دیگر انجام نمی‌شود.

دبیر کمیته علمی کشوری کووید۱۹ با تاکید بر اینکه هیچ وقت نمی‌توان گفت کرونا را کاملا تمام کردیم و دیگر وجود ندارد، اظهار کرد: دقیقا مانند اینکه نمی‌توانیم درباره آنفلوآنزا چنین صحبتی کنیم. وقتی می‌توان عوارض بیماری را کاهش داد و بر کنترل آن موفق بود که هم واکسیناسیون کامل شود و هم تا زمانی که حد قابل قبولی از مردم واکسینه نشدند، رعایت پروتکل‌ها را اولویت قرار دهیم.

وی در خاتمه تاکید کرد: مهم‌ترین موضوع در کنترل ویروس انتقال از طریق هوا است که در محیط‌های بسته، شلوغ و بدون ماسک اتفاق می‌افتد و با رعایت این امر می‌توان بیماری را کنترل کرد.

چرا پلاسمادرمانی از روند درمان بیماران کرونایی حذف شد؟
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + 10 =