کد خبر : 272850
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
-

مسکن اولویت دولت رئیسی برای ایجاد شغل باشد

مسکن اولویت دولت رئیسی برای ایجاد شغل باشد

یک مقام کارگری با طرح این پرسش که چرا در واردات گمرک را به روی خود را باز نمی کنیم، جلوگیری از واردات بی رویه کالا را در حفظ اشتغال کارخانه ها و بنگاه های اقتصادی موثر خواند و تاکید کرد: دولت در چهار سال آینده با اولویت بخش مسکن و پس از آن کشاورزی باید در جهت رونق بازار کار و ایجاد شغل گام بردارد.

به گزارش عصرقائم، ناصر چمنی در گفت‌وگو ، اظهار کرد: متاسفانه ورود برخی کالاها از کشورهای دیگر به تولید داخلی و کارخانه ها لطمه زده است و تولید کننده وقتی بازاری برای عرضه و فروش محصولات خود نمی بیند ناچار به تعدیل نیرو دست می‌زند. نمونه بارز آن واردات انواع پارچه از خارج بود که باعث شد بسیاری از کارخانه های نساجی تعطیل و کارگران آنها از کار بیکار شوند.

وی درباره ورود برخی کالاها به کشور با هدف ایجاد انگیزه رقابت بیشتر گفت: این که برخی کالاها را وارد کنیم که تولیدکننده ترغیب شود کالای با کیفیت تولید کند خوب است قدرت رقابت ایجاد می شود ولی چرا در واردات گمرک را به روی خودرو باز نمی کنیم که خودروهای خارجی وارد شوند و پراید دست از سر ما بردارد.

چمنی افزود: رقابت اصل مهمی است ولی اگر به رقابت فکر می کنیم نباید تعرفه ۱۷۰ درصدی به خودروی وارداتی ببندیم، بلکه مثل ترکیه در واردات خودرو را باز کنیم تا خودرو به کشور بیاید آن وقت قیمت پراید بیست میلیون تومان می‌شود.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در عین حال بخش مسکن را اولویت دولت آینده برای ایجاد اشتغال دانست و اظهار کرد: دولت آقای رئیسی در چهار سال آینده باید در بخش مسکن متمرکز شود. اگر دولت اشتغال را در بخش مسکن رونق دهد و تنها به ثبت نام و گرفتن پول از مردم بسنده نکند، شغل های زیادی به وجود می آید و از کارگران ساختمانی تا گچکار و نجار و لوازم فروشی ها و همه گروهها مشغول کار می شوند.

وی از بخش کشاورزی به عنوان یکی دیگر از بخش های مستعد ایجاد شغل نام برد و گفت: در حال حاضر در حاشیه تهران و بسیاری از شهرها، زمینهای بلا استفاده و اوقافی وجود دارد که می‌توان از ظرفیت آنها در بخش کشاورزی استفاده و از تامین حبوبات و صیفی جات بی‌نیاز کرد.

چمنی در پایان احیای بنگاه‌ها و کارگاه‌های کوچک و کم هزینه را از دیگر راهکارهای ایجاد اشتغال دانست و تاکید کرد: بخش نساجی یکی از قطب های مهم صنعتی و اشتغالزای کشور به شمار می رود که هزینه کمتری در بحث ایجاد شغل نسبت به بخش‌هایی مثل پتروشیمی دارد.

مسکن اولویت دولت رئیسی برای ایجاد شغل باشد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × سه =