کد خبر : 272896
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
-

قرعه‌ای ایده‌آل برای رسیدن ایران به جام جهانی ۲۰۲۲

قرعه‌ای ایده‌آل برای رسیدن ایران به جام جهانی ۲۰۲۲

مراسم قرعه‌کشی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی قطر در قاره آسیا برگزار شد و تیم ملی فوتبال ایران حریفان خود را شناخت. تیم ملی فوتبال با کره‌‌جنوبی، عراق، امارات، لبنان و سوریه همگروه شد.

به گزارش عصرقائم، قرعه کشی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره آسیا از ساعت ۱۱:۳۰ روز پنجشنبه هفته گذشته در کوالالامپور مالزی آغاز شد.

تیم‌های ایران، ژاپن، استرالیا، کره جنوبی، عربستان، امارات و سوریه در مرحله قبلی به‌عنوان تیم‌های نخست به مرحله نهایی رسیدند و عراق، چین، عمان، ویتنام و لبنان نیز به‌عنوان تیم‌های برتر دوم صعود کردند. پس از پایان مرحله قبلی، فیفا رنکینگی خاص را برای سیدبندی تیم‌های آسیایی در قرعه‌کشی اعلام کرد که این سیدبندی به‌شرح زیر است:*سید اول: ژاپن و ایران*سید دوم: استرالیا و کره جنوبی*سید سوم: عربستان و امارات*سید چهارم: عراق و چین*سید پنجم: عمان و سوریه*سید ششم: ویتنام و لبنان.
این مراسم به دلیل شیوع جهانی ویروس کرونا بدون حضور مسئولان فدراسیون‌ها برگزار شد و تنها سرمربیان ۱۲ تیم حاضر در این مرحله به صورت اینترنتی در آن حضور داشتند. ویندزور جان دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا قرعه‌های هر گروه را از ۶ گلدان انتخاب می‌کرد که شرایط دو گروه به شرح زیر مشخص شد:
*گروه اول: ایران، لبنان، سوریه، عراق، امارات و کره جنوبی
*گروه دوم: ژاپن ویتنام عمان، چین، عربستان، استرالیا
تیم ملی فوتبال ایران از انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰ همیشه در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی با کره جنوبی هم‌گروه بوده که حالا برای چهارمین بار پیاپی این اتفاق رقم خورده است. از سوی دیگر مصاف تکراری با عراق نیز نکته جالب این گروه است. تیم ملی در مرحله قبلی با عراق روبه‌رو شد و با پیروزی در بازی نهایی مقابل این تیم در مرحله قبلی، به‌عنوان صدرنشین صعود کرد.
در پایان این مسابقات، دو تیم صدرنشین در هر گروه به صورت مستقیم راهی جام جهانی می‌شوند. همچنین برنده تقابل تیم‌های سوم دو گروه، در بازی بین‌قاره‌ای(اقیانوسیه، کانمبول و کونکاکاف) برای کسب پنجمین سهمیه آسیا به میدان خواهد رفت.به این صورت با توجه به میزبانی قطر و حضور قطعی چهار تیم آسیایی، در جام جهانی ۲۰۲۲ قاره آسیا با پنج سهمیه قطعی بیشترین تعداد سهمیه تاریخش را خواهد داشت که در صورت صعود تیم حاضر در پلی‌آف نیز، سهمیه آسیا در جام جهانی پیش‌رو به شش تیم افزایش پیدا می‌کند.
برنامه مسابقات ایران به‌شرح زیر است:
پنج‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
* ایران…………………………………………………………………………..سوریه
سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
* عراق…………………………………………………………………………… ایران
پنج‌شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰
*امارات………………………………………………………………………….. ایران
سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰
* ایران……………………………………………………………………کره‌جنوبی
پنج‌شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰
*لبنان……………………………………………………………………………. ایران
سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰
*سوریه……………………………………………………………………………ایران
پنج‌شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰
*ایران………………………………………………………………………………عراق
سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
* ایران…………………………………………………………………………..امارات
۴ فروردین ۱۴۰۱
* کره‌جنوبی……………………………………………………………………ایران
۹ فروردین ۱۴۰۱
* ایران………………………………………………………………………………………………..لبنان
جلالی: در گروه خوبی قرار گرفته‌ایم
مجید جلالی کارشناس فوتبال کشورمان، درباره‌ی قرعه کشی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی اظهار کرد: آن چیزی که برای ما در این قرعه کشی رقم خورد خوب است که برای این موضوع دلایل مختلفی وجود دارد. ما با تیم‌هایی همگروه شدیم که همه در منطقه غرب آسیا هستند و به غیر از یک تیم نیاز نیست سفرهای طولانی برویم. این مسئله می‌تواند به تیم ما کمک کند. از نظر نوع بازی هم با تیم‌هایی همگروه شدیم که بازی آنها برای ما آشنا است. برخی تیم‌ها شاید در سال‌های اخیر پیشرفت کرده باشند اما در برابر روحیه جنگندگی و قدرت تکنیکی ما چیزی نداشتند. بنابراین آن چیزی که برای ما رقم خورد، بسیار خوب است. جلالی در ادامه درباره‌ تقابل بازی ایران و کره جنوبی هم گفت: یکی از بازی‌های سنگین ما برابر کره جنوبی است. اگر ما در گروه ‌B قرار می‌گرفتیم شاید ۳ یا ۴ بازی سنگین داشتیم اما الان مهم‌ترین بازی ما برابر کره جنوبی است. البته در بازی‌های بین‌المللی نباید خیلی بازی‌ها را سبک حساب کنیم. با این حال من فکر می‌کنم تیم‌هایی مثل عراق از نظر فنی در حدی نیستندکه برای ما مشکل ایجاد کنند اما کره جنوبی همیشه از تیم‌های خوب بوده است و کماکان رقیب بزرگی برای ما است. ما با یک بازی با حوصله می‌توانیم کره را شکست بدهیم.

برگزاری مسابقات به صورت رفت‌وبرگشت
کنفدراسیون فوتبال آسیا در مکاتبه با فدراسیون‌های حاضر در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی، از آنها خواسته نسبت به معرفی ورزشگاه‌‌ها برای میزبانی اقدام کنند.
به گزارش الاتحاد الریاضی امارات، کنفدراسیون فوتبال آسیا در مکاتبه با فدراسیون‌های حاضر در مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی جام جهانی به آنها اعلام کرده نسبت به معرفی ورزشگاه‌های خود برای میزبانی از رقابت‌های این مرحله و همچنین ورزشگاه‌های بی‌طرف مورد نظر خود (در شرایط اضطراری) تا پیش از ۱۶ ماه جولای (۲۵ تیرماه) اقدام کنند.
به گفته برخی منابع در کنفدراسیون فوتبال آسیا بازی‌های دو تیم عراق و سوریه در این مسابقات در کشور بی‌طرف برگزار خواهد شد و شرایط برخی دیگر از کشورها در زمینه میزان شیوع بیماری کرونا و تثبیت شرایط این بیماری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا درخصوص برگزاری مسابقات در این کشورها یا برگزاری بازی‌ها در زمین بی‌طرف تا پایان ماه جولای تصمیم‌گیری شود. فیفا در مکاتبه رسمی با فدراسیون‌های آسیایی اعلام کرده که انتخاب زمین بی‌طرف در یکی از کشورهای حاضر در گروه قابل پذیرش نخواهد بود.
در همین حال گفته می‌شود حاتم غایب رئیس‌فدراسیون فوتبال سوریه در حال گفت‌و‌گو و تبادل نظر با کشورهای منطقه است تا زمین بی‌طرف مورد نظر سوریه برای میزبانی از رقابت‌ها در این مسابقات را انتخاب کند. با این شرایط تصمیم AFC برگزاری مسابقات به صورت رفت و برگشت خواهد بود و باید دید در نهایت کنفدراسیون فوتبال آسیا چه تصمیمی در این باره خواهد گرفت.

قرعه‌ای ایده‌آل برای رسیدن ایران به جام جهانی 2022

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − 4 =