کد خبر : 272875
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
-

امکان برگزاری مجامع شرکت‌های تعاونی به صورت الکترونیکی

امکان برگزاری مجامع شرکت‌های تعاونی به صورت الکترونیکی

با امضای تفاهم‌نامه مشترک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، همکاری مشترک برای الکترونیکی نمودن فرایند های مورد نیاز فعالان بخش تعاونی کشور با هدف کاهش زمان، افزایش شفافیت و حذف اسناد کاغذی در دستور کار دو سازمان قرار گرفت .

به گزارش عصرقائم، به نقل از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، از امروز (شنبه ۱۲ تیر) که مصادف با روز جهانی تعاون است امکان پذیرش مدارک مجامع آنلاین تعاونی که از طریق سامانه جامع و هوشمند تعاون نسبت به برگزاری مجمع اقدام می‌کنند فراهم شد و این مدارک مورد پذیرش اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

مهدی اقبال معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این زمینه گفت: منافع این اقدام برای مردم است و در سند تحول بخش قضایی که به امضای رئیس قوه قضاییه رسیده، الکترونیکی کردن همه فرایندهای اداری قوه قضاییه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که زیر مجموعه این قوه قرار دارد، در دستورکار قرار گرفته است. سازمان ثبت اسناد در زمینه الکترونیکی کردن فرایندها پیشتاز بوده و در هفته قوه قضاییه هم از سوی رئیس قوه تشویق شده است.

به گفته وی، برنامه ریزی لازم صورت گرفته تا از ابتدا شهریور ماه سال جاری، همه فعالیت‌های تعاونی‌ها از جمله تاسیس شرکت و تغییرات آن که تاکنون به صورت دستی و کاغذی بوده، در درگاه مشترک وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و سازمان ثبت اسناد، درج و رسیدگی شود.

وی با بیان این که برخی شرکت‌های تعاونی چند صد هزار عضو دارند، تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونایی جمع کردن این اعضا به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست و بهترین روش برگزاری مجامع به صورت الکترونیکی و هوشمند است که با توجه به پیش قدم بودن وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اجرای این مهم از طریق سامانه  جامع هوشمند بخش تعاون، مورد پذیرش سازمان ثبت نیز قرار گرفته است.

مدیرکل ثبت شرکت‌ و موسسات تجاری سازمان ثبت اسناد نیز گفت: نگاه این سازمان الکترونیکی کردن، هوشمندسازی و حذف کاغذ از فرایندهاست و ما شعار خداحافظی از بایگانی و سیستم بدون کاغذ را ارائه کرده‌ایم، در سال جاری پنجره واحد اجرا می‌شود که کار بزرگی در سازمان ثبت به شمار می‌رود.

وی افزود : حدود ۲۳۰ هزار شرکت تعاونی در کشور داریم که هوشمندسازی و الکترونیکی کردن امور این شرکت‌ها بسیار مهم است و از هفته آینده مجامع شرکت‌های تعاونی به صورت الکترونیکی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

کشاورز گفت: در گام دوم، یکپارچه کردن سامانه وزارت تعاون ، کار و ر فاه اجتماعی و سازمان ثبت اسناد در دستور کار قرار دارد که تا شهریور ماه انجام و باعث حذف اوراق و گزارش‌های کاغذی می‌شود.

تفاهم‌نامه‌ تکالیف مشترک اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز به امضای محمد کبیری معاون امور تعاون و مهدی اقبال معاون امور اسناد سازمان ثبت به امضاء رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه از این پس سامانه جامع تعاون و سامانه سازمان  ثبت اسناد و املاک از شهریور مرتبط می‌شوند و تمامی فعالیت‌های ثبت و تغییرات شرکت‌های تعاونی، همچنین برگزاری مجامع شرکت‌های تعاونی، الکترونیکی و آنلاین خواهد شد و  به ارائه کاغذ، صورت جلسه یا حضور افراد در این مجامع نیاز نیست.

امکان برگزاری مجامع شرکت‌های تعاونی به صورت الکترونیکی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 5 =