کد خبر : 272765
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۹:۴۵
-

کرمان و خراسان جنوبی با زلزله‎های ۴.۳ لرزیدند

کرمان و خراسان جنوبی با زلزله‎های ۴.۳ لرزیدند

درهفته گذشته طبس استان خراسان جنوبی و زرندکرمان با زلزله‌هایی به بزرگای ۴.۳ لرزیدند.

به گزارش عصرقائم، بررسی زلزله‌های هفته گذشته نشان می‌دهد که طبس استان خراسان جنوبی و زرند کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۴.۳ را تجربه کردند، ضمن آنکه جوانرود استان کرمانشاه با زمینلرزه‌ای به بزرگای  ۳.۷ و رامهرمز استان خوزستان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۵ لرزیدند.

جزئیات زمینلرزه‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۵ تیر

در کیانشهر استان گیلان زلزله ۲.۷، در پره سر استان گیلان زلزله ۲.۷ و در سنخواست استان خراسان شمالی زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

رامهرمز استان خوزستان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۸ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۴ کیلومتری رامهرمز، ۲۱ کیلومتری میداود و ۳۳ کیلومتری هفتگل این استان بوده است.

یکشنبه ۶ تیر

در قصرشیرین استان کرمانشاه زلزله ۲.۵، در قطور استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۸، در سپید دشت استان لرستان زلزله ۲.۵ و در کیانشهر استان گیلان زلزله ۲.۹ به ثبت رسید.

طبس استان خراسان جنوبی زلزله‌ای به بزرگای ۴.۳ در عمق ۹ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۹ کیلومتری طبس، ۴۸ کیلومتری ارسک و ۵۳ کیلومتری دیهوک این استان گزارش شد. زلزله ۲.۷ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

دوشنبه ۷ تیر

در بروجرد استان لرستان زلزله ۲.۵، در هفتگل استان خوزستان زلزله ۲.۶، در صالح آباد استان ایلام زلزله ۲.۶ و در کوهنجان استان لرستان زلزله ۲.۶ رخ داد.

بروجرد استان لرستان بعد از زلزله ۲.۶، زمینلرزه دیگری به بزرگای ۳.۱ را تجربه کرد. عمق این زلزله در ۷ کیلومتری زمین و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۷  کیلومتری بروجرد و ۱۳ کیلومتری اشترینان استان لرستان و ۲۸ کیلومتری سامن استان همدان بوده است.

سه شنبه ۸ تیر

صیدون استان خوزستان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۹ کیلومتری زمین لرزید و کانون آن در ۱۰ کیلومتری صیدون و ۲۸ کیلومتری باغ ملک استان خوزستان و ۲۸ کیلومتری دیشموک استان کهگیلویه وبویر احمد بوده است.

در رود استان خراسان رضوی زلزله ۲.۶ رخ داد.

زهان استان خراسان جنوبی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۸ کیلومتری زمین را تجربه کرد و کانون آن در ۲۹ کیلومتری زهان، ۲۹ کیلومتری حاجی آباد و ۴۱ کیلومتری گزیک این استان رخ داده است.

چهارشنبه ۹ تیر

در هجدک استان کرمان زلزله ۲.۵، در انبارالوم استان گلستان زلزله ۲.۹ و در بندرگناوه استان بوشهر زلزله ۲.۸ رخ داد.

پنج شنبه ۱۰ تیر

در بالاده استان فارس زلزله ۲.۵ و در بهاباد استان یزد زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

جوانرود استان کرمانشاه با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۷ در عمق ۷ کیلومتری زمین لرزید و کانون آن در ۱۷ کیلومتری جوانرود، ۲۳ کیلومتری روانسر و ۲۴ کیلومتری تازه آباد این استان گزارش شد.

زرند کرمان بعد از یک زلزله به بزرگای ۳.۹ در عمق ۹ کیلومتری زمین زلزله دیگری به بزرگای ۴.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد که کانون رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۹ کیلومتری زرند، ۲۲ کیلومتری یزدانشهر و ۲۵ کیلومتری خانوک این استان بوده است.

جمعه ۱۱ تیر

در قلعه گنج استان کرمان زلزله ۲.۵ و در یکه سود استان خراسان شمالی زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

کرمان و خراسان جنوبی با زلزله‎های ۴.۳ لرزیدند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − 14 =