کد خبر : 272837
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
-

هزاران کتاب به کتابخانه موصل اهدا شد

هزاران کتاب به کتابخانه موصل اهدا شد

در راستای تلاش جهانی برای بازسازی کتابخانه موصل مجموعه عظیمی از کتاب‌های تحسین‌شده به این کتابخانه اهدا شد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از نشنال، مجموعه‌ای شامل بیش از دوهزار کتاب از نویسندگان برجسته جهان برای بازسازی کتابخانه دانشگاه موصل به این دانشگاه اهدا شد.

این مجموعه کتاب‌ها به همت «ادموند د وال» هنرمند و نویسنده بریتانیایی تا ژانویه در موزه بریتانیا به نمایش گذاشته شدند و به دلیل امکان‌پذیر نبودن انتقال آن‌ها به عراق در دوران همه‌گیری کرونا در این موزه نگهداری شدند. این مجموعه، آثار بیش از ۱۵۰۰ نویسنده از ۵۸ کشور را شامل می‌شود که به دلیل مسائل سیاسی ناچار به ترک میهن‌شان شده بودند.

این مجموعه اکنون جزئی از کتابخانه مشهور عراقی که در سال ۲۰۱۵ توسط نیروهای داعش نابود شد محسوب می‌شود. کتابخانه دانشگاه موصل زمانی با وجود بیش از یک میلیون اثر که قدمت برخی از آن‌ها به قرن دوم میلادی می‌رسید به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کتابخانه‌های خاورمیانه به شمار می‌رفت.

یکی از مسوولان بخش خاورمیانه موزه بریتانیا در گفت‌وگو با «نشنال» بیان کرد اهدای این کتاب‌ها بخشی از تلاش چندین‌ساله برای احیای میراث غنی عراق محسوب می‌شود.

خیریه « Book Aid International» با همکاری سفارت عراق مسوولیت انتقال این مجموعه کتاب‌ها را به خانه دائمی آن‌ها یعنی دانشگاه موصل برعهده داشت.

هزاران کتاب به کتابخانه موصل اهدا شد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 3 =