کد خبر : 272900
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
-

نمایندگان مجلس تذکر دادند: اقداماتی از سوی دولتمردان برای ایجاد حیاط­‌خلوت در روزهای پایانی

نمایندگان مجلس تذکر دادند: اقداماتی از سوی دولتمردان برای ایجاد حیاط­‌خلوت در روزهای پایانی

نمایندگان مجلس می‌گویند ما شاهد اقداماتی از سوی دولتمردان برای ایجاد حیاط‌خلوت در روزهای پایانی از عمر دولت هستیم، برخی از دولتمردان فعلی تلاش می‌کنند که یکسری منافع مادی غیرمشروع را نصیب خود و بستگان‌شان کنند.

به گزارش عصرقائم، محمود احمدی بی‌غش با انتقاد از عملکرد برخی از دولتمردان در روزهای پایانی دولت، اظهار داشت: ما شاهد اقداماتی از سوی دولتمردان برای ایجاد حیاط‌خلوت در روزهای پایانی از عمر دولت تدبیر و امید هستیم. برخی از دولتمردان فعلی در حال حاضر تلاش می‌کنند که یکسری منافع مادی غیرمشروع را نصیب خود و بستگان‌شان کنند و یا اینکه سمت‌هایی را بین خودشان تقسیم کنند.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از دولتمردان این روزها به‌دنبال آن هستند که هیئت‌مدیره‌ها و مدیرعاملی شرکت‌ها و نهادهای مهم را بین خود و اطرافیانشان تقسیم کنند.

احمدی بی‌غش ادامه داد: علاوه بر این، برخی مسئولان تلاش می‌کنند که امتیازات و مجوزاتی را در زمینه معدن، پتروشیمی ‌و منابع نفتی برای خودشان کسب کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا شما مدارک مستندی در این زمینه دریافت کرده‌اید، گفت: بله. ما در این زمینه گزارش و اسناد کافی داریم.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این دولتمردان به‌دنبال آن هستند که تا زمانی که روی کار هستند، این اقدامات را انجام دهند تا در آینده بتوانند از رانت‌های بزرگ و منابع مالی کلان استفاده کنند.

وی با‌ اشاره به اینکه اخیراً نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تحقیق و تفحص از نحوه احداث پتروشیمی ‌الوند موافقت کردند، گفت: اسحاق جهانگیری در حوزه انتخابیه بنده یک پتروشیمی‌ خیالی را تشکیل داده است و ما به‌دنبال انجام این تحقیق و تفحص هستیم تا ماهیت این شرکت جعلی برای همگان رو شود.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این شرکت بسیاری از مجوزها را ندارد و مجوزهایی را هم که تاکنون گرفته، با لابی معاون اول رئیس‌جمهور دریافت کرده است.

اجازه ندهید وزارتخانه زنگنه تکرار شود
لازم به ذکر است که در جلسه پیشین مجلس، مالک شریعتی، نماینده مردم تهران ضمن ارائه تذکری شفاهی در صحن علنی و با‌ اشاره به تحرکات برخی افراد مسئله‌دار برای حضور در دولت جدید، گفت: به‌عنوان مثال در وزارت نفت افرادی که در چند سال اخیر در پرونده‌های فساد اقتصادی و رانت‌خواری مانند کرسنت، و پتروشیمی، پرونده مفتوح یا شائبه دخالت دارند، خود را نامزد وزارت نفت می‌دانند. این افراد با دریافت پاداش‌های نجومی بازنشستگی از وزارت نفت رفتند و با حکم مشاور بازگشتند.

وی تأکید کرد: آقای رئیسی! مردم مانع تکرار دولت سوم روحانی شدند، شما اجازه ندهید وزارتخانه تکراری آقای زنگنه شکل گیرد.

شریعتی با‌ اشاره به اینکه پارک فناوری‌ها و بحث سفرا، برای دولت تبدیل به حیاط‌خلوت شده بود که ظریف درخصوص سفرا پیگیری‌های لازم را انجام داد که جای تشکر دارد، تصریح کرد: درخصوص شهرداری تهران خبرهایی می‌رسد که افراد مسئله‌دار در حال جابه‌جایی هستند، لذا به شهردار تهران تذکر می‌دهیم که این رویه را تغییر دهد.

نمایندگان مجلس تذکر دادند: اقداماتی از سوی دولتمردان برای ایجاد حیاط­‌خلوت در روزهای پایانی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 4 =