کد خبر : 272801
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
-

معترضان میانماری تصاویر رهبر خونتا را سوزاندند

معترضان میانماری تصاویر رهبر خونتا را سوزاندند

معترضان در میانمار امروز (شنبه) و در جدیدترین اعتراضات علیه کودتای این کشور تصاویر و ماکت تابوت رهبر خونتا را آن هم درست در روز تولدش سوزاندند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، در پیام‌هایی که بر روی تاج‌های گل مراسم سوگواری ساختگی در شهری واقع در استان “مون” در شرق میانمار معترضان با خود آورده بودند، نوشته شده بود “باشد که در آرامش نباشی” و “باشد که روز تولد و روز مرگت یکی شود”. همچنین اعتراضات مشابهی هم در بسیاری دیگر از بخش‌های میانمار برگزار شد.

یکی از معترضان در ماندالای حین آتش زدن تصاویری از مین آنگ هلاینگ، رهبر ۶۵ ساله خونتای میانمار گفت:‌ ما این تصاویر را به عنوان یک نفرین به آتش می‌کشیم.

مین آنگ هلاینگ در اول فوریه سال جاری میلادی با سرنگون کردن دولت مدنی آنگ سان سوچی، رهبر دموکراسی خواه این کشور، زمام امور را به دست گرفت و وی را به همراه دیگر سیاستمداران و قانونگذاران میانماری به زندان انداخت.

مین آنگ هلاینگ قرار بود پس از تولد ۶۵ سالگی‌اش بازنشسته شود، ‌اما سن بازنشستگی اجباری پس از کودتا لغو شده است.

ارتش میانمار می‌گوید که به دست گرفتن قدرت توسط ارتشی‌ها بر اساس خط مشی قانون اساسی است و انتخابات نوامبر گذشته میلادی را که در آن، حزب حاکم به رهبر سوچی با اکثریت آرا موفق به پیروزی شد، متقلبانه می‌داند.

اعتراضات در بخش‌های مختلف میانمار هر روز اتفاق می‌افتد و اعتصاب‌ها نیز بخش خصوصی و دولتی این کشور را دچار مشکل کرده و درگیری‌ها نیز در مناطق مرزی شدت گرفته است به طوریکه حدود ۲۰۰ هزار تن مجبور شده‌اند از خانه‌هایشان فرار کنند.

بر اساس آمار اخیر سازمان ملل، بیش از ۸۸۰ تن از زمان آغاز کودتای میانمار توسط نیروهای امنیتی این کشور کشته و بیش از ۵۲۰۰ تن دیگر نیز در بازداشت هستند.

وزارت امور خارجه میانمار این آمارها را در بیانیه امروز خود به مناقشه کشاند و آنها را به دور از واقعیت دانست اما برآورد خود را درباره آمار مرگ‌ها و بازداشتی‌ها اعلام نکرده است. صدها زندانی اخیرا از زندان‌های میانمار آزاد شده‌اند.

معترضان میانماری تصاویر رهبر خونتا را سوزاندند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 5 =