کد خبر : 272598
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۸:۳۵
-

امام جمعه جدید فریدونکنار معارفه شد

امام جمعه جدید فریدونکنار معارفه شد

جلسه شورای اداری و آئین تکریم و معارفه حجت‌الاسلام جلالی امام جمعه سابق و حجت‌الاسلام تقی‌پور امام جمعه جدید فریدونکنار با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در اردوگاه شهید رجایی برگزار شد.

به گزارش عصرقائم، جلسه شورای اداری و آئین تکریم و معارفه حجت‌الاسلام جلالی امام جمعه سابق و حجت‌الاسلام تقی‌پور امام جمعه جدید فریدونکنار با حضور آیت‌الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، حجت‌الاسلام انتظاری مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران، نصیری فرماندار فریدونکنار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در اردوگاه شهید رجایی برگزار شد.

“آیت‌الله جلالی” لنگر ثبات‌افزا و مدافع حقوق فریدونکنار
در ابتدای این مراسم محمدمهدی نصیری فرماندار فریدونکنار با عرض خیرمقدم به حجت‌السلام تقی‌پور که به‌عنوان امام جمعه جدید شهرستان منصوب شدند، اظهارکرد: حجت‌الاسلام تقی‌پور از فرزندان خطه مبارک هستند که آرزوی توفیق برای این دانشمند فرزانه داریم و امیدواریم ثباتی که در فریدونکنار وجود دارد همچنان مستدام باشد.

وی با قدردانی از زحمات آیت‌الله جلالی که به مدت ۱۸ سال مسئولیت امام جمعه فریدونکنار را بر عهده داشتند خاطرنشان کرد: آیت‌الله جلالی لنگر حلم و ثبات‌افزای این شهرستان بودند و بدون درنظر گرفتن هزینه‌های سیاسی و اجتماعی که امکان داشت برای ایشان به وجود بیاید از فریدونکنار دفاع کردند.

فرماندار فریدونکنار تصریح کرد: ایشان تلاش‌های بسیاری برای شهرستان شدن فریدونکنار انجام دادند و اهل بزرگواری و کرامت بودند.

نصیری ادامه داد: افتخار بزرگی برای ما بوده که همیشه از نصایح پدرانه و دلسوزانه آیت‌الله جلالی بهره‌مند بوده و البته برخی از موارد این نصایح به تشر هم کشیده شد چراکه ایشان منافع مردم و شهرستان را بر همه چیز ترجیح می‌دادند.

تلاش برای اجرای مساوات و پیگیری مشکلات در اولویت بوده است
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی امام جمعه سابق فریدونکنار اظهارکرد: خداوند متعال در قرآن کریم دنیا را با این همه موجودات و کهکشان‌ها کوچک می‌داند و زلزله قیامت را بزرگ میشمارد.

وی با اشاره به اینکه برای دنیای بی‌ارزش نباید دین خود را فروخت، خاطرنشان کرد: خبرچینی، شایع‌پراکنی و دروغ‌گویی از مصادیق بی‌تقوایی است.

امام جمعه سابق فریدونکنار تصریح کرد: همه باید در راستای عبودیت خداوند قدم برداریم و از شهوت‌پرستی و دنیاپرستی پرهیز کنیم.

جلالی با اشاره به سخنی از امام علی (ع) در زمینه مدیریت، گفت: یکی از تاکیداتی که امام علی(ع) برای مدیران دارند این است که جهادی عمل کنند و پا در میدان کار باشند و دارای افق بلند بوده و از حزب‌بازی و تن‌پروری پرهیز کنند.

وی ادامه داد: سالیان سال این مسئولیت را بر عهده ما گذاشتند که تمام تلاشم را کردم تا از مسیر خداوند خارج نشوم که البته هر انسانی امکان لغزش دارد چراکه ما معصوم نیستیم.

امام جمعه سابق فریدونکنار تاکید کرد: تلاش کردم بین اقشار مختلفی که در فریدونکنار سکونت دارند تبعیضی وجود نداشته نباشد و تا آن‌جایی که می‌توانم پیگیر مشکلات مردم باشم.

جلالی یادآورشد: متاسفانه برخی افراد شایعاتی درخصوص جمع‌آوری سرمایه و اموال به بنده نسبت داده‌اند که باید بگویم از زمانی که وارد فریدونکنار شدم تاکنون حتی یک منزل نداشته و ندارم.

وی با بیان اینکه از حقوق این شهر در حد توانم دفاع کردم و نگذاشتیم هیچ تنشی به وجود بیاید گفت: ساخت چندین مدرسه، مسجد، مصلی و امامزاده بخشی از کارهایی بوده که با کمک مردم و خیرین این شهرستان انجام شد.

امام جمعه سابق فریدونکنار خاطرنشان کرد:امیدواریم که تمامی مسئولان و مردم این شهرستان با امام جمعه جدید همکاری لازم را داشته باشند.

انسان باید میدانی و همراه با روحیه ربانی باشد
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور امام جمعه جدید فریدونکنار اظهارکرد: از مردم عزیز فریدونکنار که پس از اطلاع حضور بنده در خطه مبارک ابراز محبت کردند قدردانی می‌کنم و همچنین از استاد بزرگوارم آیت‌الله جلالی که زحمات زیادی در این مدت کشیدند سپاسگزارم.

وی با اشاره به اینکه دعا نقش بسیار زیادی برای گشایش امور دارد، خاطرنشان کرد: انسان علاوه بر میدانی بودن نباید از دعا غافل شود و روحیه ربانی داشته باشد.

تقی‌پور با دعای خیر برای دولت آینده جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ملت شریف ایران به آیت الله رئیسی که برآمده از الگوی دولت جوان حزب‌الهی هستند رای دادند که امیدواریم کابینه‌ای پرتلاش و دغدغه‌مند برای رفع مشکلات مردم تشکیل دهند.

در پایان این مراسم آیت‌الله لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران حکم امام جمعه شهرستان فریدونکنار که از سوی حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور صادر شده بود را به حجت‌الاسلام تقی‌پور اعطا کرده و همچنین با اهدای لوح تقدیری از زحمات حجت‌الاسلام جلالی قدردانی کردند.

امام جمعه جدید فریدونکنار معارفه شد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 5 =