کد خبر : 272638
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
-

سازمان ترامپ به جرایم مالیاتی متهم شد

سازمان ترامپ به جرایم مالیاتی متهم شد

سازمان ترامپ و مدیر ارشد مالی آن به جرایم مرتبط با مالیات، متهم شده‌اند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از شبکه خبری بی.بی.سی، آلن وایسلبرگ ۷۳ ساله و مدیر ارشد مالی سازمان ترامپ روز پنجشنبه به اتهام فرار مالیاتی و دیگر اتهامات مربوط به مالیات، خودش را به مقام‌های نیویورکی تسلیم کرد. وی به پنهان کردن درآمدی به ارزش ۱.۷ میلیون دلار متهم شد.

وایسلبرگ اما پس از تحویل دادن گذرنامه، آزاد شد.

دادستان‌ها می‌گویند برنامه فرار مالیاتی ۱۵ ساله به مدیران اجرایی سازمان ترامپ کمک کرده تا مالیات یکسری موارد مثلا هدیه‌هایی به‌ ارزش صدها هزار دلار و سود از املاک و مستغلات‌ را ندهند و حتی حقوق‌شان هم پنهانی افزایش داشته است.

وکلای سازمان ترامپ و وایسلبرگ اتهام وارده را نپذیرفته‌اند.

هیچ اتهامی علیه شخص ترامپ مطرح نشده اگرچه دادستان‌ها گفته‌اند وی برخی از چک‌ها را که در این اعلام جرم‌های مالیاتی مطرح شده، خودش امضا کرده است.

سازمان ترامپ یک کمپانی هلدینگ خانوادگی شامل هتل‌ها، کلوب‌های گلف و سایر املاک است.

این اتهامات کیفری نخستین بار توسط دادستانی منطقه منهتن و دادستان ایالتی نیویورک مطرح شده است.

این اتهامات مطرح شده در روز پنجشنبه شامل تقلب مالیاتی و جعل سوابق تجاری است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا که اخیرا تمایلش را برای کاندیداتوری انتخابات ۲۰۲۴ اعلام کرده، گفته که این اتهامات با انگیزه سیاسی مطرح شده و در بیانیه‌ای با محکوم کردن این اعلام جرم، نوشت: این اتهامات موهن از سوی دموکرات‌های رادیکال چپ ادامه دارند. کشور تا پیش از این چنین تفرقه‌ای را ندیده بود.

در همین حال، دنیل گلدمن، وکیل در مجلس نمایندگان آمریکا در نخستین استیضاح ترامپ در ۲۰۱۹ در توئیتی نوشت، این اعلام جرم می‌تواند برای سازمان ترامپ گران تمام شود و آن را به ورشستگی برساند.

نیویورک سیتی روابط تجاری خود را با ترامپی که دو بار استیضاح شده، قطع کرده است.

دادستانی نیویورک در کیفرخواست خود سازمان ترامپ و آلن وایسلبرگ، مدیرکل مالی آن را به ارتکاب ۱۵ فقره جرم از جمله «کلاهبرداری از دولت»، «سرقت کلان»، «کلاهبرداری مالیاتی» و «جعل سوابق تجاری» متهم کرده است.

سایرس ونس، دادستان دموکرات منهتن نیویورک، تحقیقات علیه سازمان ترامپ را حدود سه سال پیش آغاز کرد. او در ماه‌های اخیر با دفتر لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک که یک دموکرات است، همکاری کرده است.

دادستان‌ها میگویند که وایسلبرگ و پسرش پاداش و هدایایی به ارزش صدها هزار دلار دریافت کرده‌اند، از جمله مزایایی مربوط به املاک و مستغلات که آنها را در اظهارنامه مالیاتی خود گزارش نداده‌اند.

صدور کیفرخواست علیه شرکت ترامپ می‌تواند روابط این شرکت با بانک‌ها و شرکای تجاری را تضعیف کند و آینده سیاسی ترامپ را در حالی که بسیاری از جمهوریخواهان به دنبال کاندیداتوری مجدد وی برای انتخابات ۲۰۲۴ هستند، با مشکل مواجه کند.

سازمان ترامپ در بیانیه‌ای گفت، دادستان‌ها از وایسلبرگ، که ۴۸ سال در تجارت خانوادگی ترامپ کار کرده است، به عنوان «یک مهره کوچک در زمین سوخته برای صدمه زدن به رئیس جمهوری سابق» استفاده می‌کنند.

سازمان ترامپ به جرایم مالیاتی متهم شد
آلن وایسلبرگ در پشت ترامپ و دامادش
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × یک =