کد خبر : 272712
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
-

بررسی راه‌های توسعه همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه نفت و انرژی

بررسی راه‌های توسعه همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه نفت و انرژی

وزیر انرژی روسیه و سفیر کشورمان راه‌های توسعه هرچه بیشتر همکاری‌های دو کشور در زمینه نفت و انرژی را بررسی کردند.

به گزارش عصرقائم، نیکلای شولگینوف، وزیر انرژی روسیه که از طرف روسیه ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه را نیز برعهده دارد، عصر جمعه ۱۱ تیر ماه در دیدار با کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه بر ضرورت توسعه و تقویت همکاری‌ها در حوزه اقتصادی و انرژی تاکید کرد.

شولگینوف در آغاز این دیدار، برگزاری پرشور انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب رئیسی به عنوان منتخب ملت ایران را تبریک گفت.

وی با اشاره به علاقه‌مندی کشورش برای توسعه روزافزون روابط با ایران گفت: امیدوارم در دوره ریاست جمهوری آقای رئیسی، این مناسبات با قدرت بیشتری پیش برود و دو کشور بتوانند در کنار یکدیگر با تحریم‌های غرب مقابله کنند.

وزیر انرژی روسیه به طرح‌های مشترک دو کشور در حوزه نفت، گاز، انرژی، خطوط ریلی و انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای اشاره و ابراز امیدواری کرد در دوره ریاست جمهوری آقای رئیسی فعالیت‌های مشترک در زمینه‌های مختلف سیر صعودی طی کند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز با تمجید از پیام تبریک رئیس جمهور روسیه خطاب به رئیس جمهور منتخب ایران گفت: آقای پوتین نخستین رئیس جمهوری بودند که پیروزی آیت‌الله رئیسی را به ایشان تبریک گفتند.

کاظم جلالی با بیان اینکه روابط دو کشور در آینده با قدرت بیشتری پیش خواهد رفت افزود: مطمئن هستیم که رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران موضوع تحکیم و تقویت همگرایی با روسیه را قوی‌تر از گذشته در دستور کار قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های مهمی در زمینه انرژی بین دو کشور در دست اجراست گفت: نیروگاه حرارتی سیریک، به عنوان طرحی عظیم، تنها یکی از پروژه‌های مشترک ایران و روسیه است.

سفیر کشورمان به آغاز تولید مشترک واکسن اسپوتنیک-وی در ایران، به عنوان نخستین کشور منطقه و ششمین کشور جهان گفت: خوشبختانه طرح تولید مشترک واکسن اسپوتنیک-وی در ایران به نتیجه رسید و از هفته پیش تولید این واکسن در ایران آغاز شده است.

جلالی تاکید کرد: روابط دوکشور در شرایط بسیار خوبی است و امیدواریم با همکاری یکدیگر، روز به روز این مناسبات گسترش پیدا کند.

بررسی راه‌های توسعه همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه نفت و انرژی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − 8 =