کد خبر : 272480
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۹:۴۰
-

هشتگ (مهران_قهرمان) در سالروز آزادسازی مهران ترند نخست توئیتر فارسی شد

هشتگ (مهران_قهرمان) در سالروز آزادسازی مهران ترند نخست توئیتر فارسی شد

در سالروز آزاد سازی مهران کاربران شبکه‌های اجتماعی توانستند هشتگ (مهران_قهرمان) را به ترند نخست توئیتر فارسی تبدیل کنند.

به گزارش عصرقائم، فعالان مجازی استان در سالروز عملیات کربلای یک و آزادسازی مهران در اقدامی هماهنگ هشتگ‌های (مهران_قهرمان) و (روز_ملی_مهران) را در فضای مجازی داغ کردند؛ این هشتگ‌ها با بیش از ۳۵ هزار و ۲۹ هزار توییت، ترند اول توئیتر در ایران شدند.

کاربران خواستار گنجاندن دهم تیرماه به عنوان سالروز آزادی شهر مرزی مهران در تقویم رسمی کشور شدند چرا که نام و یاد این عملیات حماسی در تقویم ملی خالی است.

تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی ایران، مملو از رویدادهایی است که هریک به‌عنوان افتخاری ثبت شده‌اند؛ در این میان، آزادسازی مهران یادآور حماسه‌‌آفرینی‌ها و رشادت‌های دلاور مردانی‌ست که بی‌منت و بی‌ادعا، با شجاعت، شهامت، ازخودگذشتگی و از کیان ایران اسلامی و تمامیت ارضی این سرزمین دفاع کردند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی به دست دشمن بیفتد.

دهم تیرماه سالروز حماسه آزادسازی مهران در سال ۱۳۶۵ است؛ این روز سند افتخار رزمندگان اسلام و اوج خداباوری و خلوص امام شهیدان، حضرت امام خمینی (ره) را به تصویر می‌کشد تا چنین در وصف آزادی مهران سخن بگوید: مهران را هم خدا آزاد کرد.

آزادسازی مهران حکایت همدلی و وحدت سلحشوران شجاعی است که جسم خود را فدا کردند تا از کیان اسلامی و سرزمین ایران دفاع و شهر مهران را از لوث وجود ناپاکان پاک کنند.

عملیات کربلای یک و آزادسازی شهر مهران در ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه نهم تیرماه ۱۳۶۵ با هدف بازپس گیری مهران و تصرف ارتفاعات مهم و استراتژیک قلاویزان و با رمز «یا ابوالفضل العباس ادرکنی» آغاز شد و رزمندگان مجاهد توانستند شهر مرزی مهران را از اشغال نیروهای رژیم بعث صدام آزاد کنند.

ایلام سه هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز دارد و در مناطق مختلف بارها مورد هدف صدامیان و گروه‌های ضد انقلاب قرار گرفته است.

شهر مرزی مهران در ۱۰۰ کیلومتری جنوب مرکز استان ایلام واقع شده است، این شهر در گذشته منصورآباد نام داشت که در سال ۱۳۰۹ به تصویب فرهنگستان زبان فارسی به نام مهران نامگذاری شد.

مهران نزدیک مرز عراق قرار دارد و سالانه میزبان میلیون‌ها زائر عتبات عالیات به ویژه در ایام اربعین حسینی است و جزو امن‌ترین گذرگاه و نزدیک‌ترین معبر برای رسیدن به وصال جانان و زیارت کربلا است همچنین یکی از مرزهای بین‌المللی و اصلی برای تردد زئران بین ایران و عراق و نیز صادرات کالاهای ایرانی است.

یکی از فعالان توئیتر نوشت: مهران، بعد از آزادسازی از چنگال بعثی‌ها را نه فقط با نام مشهد شهیدان، عملیات کربلای یک، به دروازه عتبات عالیات هم می‌شناسند.

کمترین حق و خواسته این است که ۱۰ تیر ماه با عنوان سالروز آزادسازی #مهران_قهرمان در تقویم ملی کشور ثبت رسمی شود.

زهرا در این باره توئیت کرده: شهیدان در خاک خفته، نبودن‌هایی هست که هیچ بودنی جای آن را پر نمی‌کند…

یکی دیگر از فعالان توئیتر نوشت: #مهران_ قهرمان به عنوان مرزی‌ترین منطقه جنگی استان ایلام بارها به دست دژخیمان بعثی مورد هجمه توپ و تانک قرار گرفت و به تصرف دشمن درآمد ولی باغیرت و انسجام رزمندگان اسلام در تیرماه ۶۵ آزاد شد.

ثبت #روز_ملی_مهران در تقویم مطالبه عمومی ما مردم ایلام است.

یکی از فعالان توئیتر نوشت: در پیروزی حق علیه باطل همیشه دست خدا بالای دست‌هاست پس بر دست خدا بوسه بزن.

یکی دیگر از فعالان به یاد شهدای کربلای یک توئیت کرده: لکنت شعر و پریشانی و جنجالی دلم چه بگویم که کمی خول شود حالت دلم…

هشتگ (مهران_قهرمان) در سالروز آزادسازی مهران ترند نخست توئیتر فارسی شد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − 5 =