کد خبر : 272540
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
-

روسیه همچنان مخالف پیشنهاد تمدید سازوکار کمک‌رسانی‌ها به سوریه از طریق مرزها

روسیه همچنان مخالف پیشنهاد تمدید سازوکار کمک‌رسانی‌ها به سوریه از طریق مرزها

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که کشورش طرح کمک‌رسانی‌ها به سوریه از طریق دو گذرگاه باب الهوی در مرزهای ترکیه و الیعربیه در مرزهای عراق را تایید نمی‌کند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت تاکید کرد: از ابتدا گفتیم که اظهارات شرکای ما درباره ازسرگیری کار گذرگاه‌های مرزی ایده بدی است و روسیه طرح کمک‌رسانی‌ها به سوریه از طریق دو گذرگاه باب الهوی در مرزهای ترکیه و الیعربیه در مرزهای عراق را تایید نمی‌کند.

نبنزیا با اشاره به اینکه سازوکار کمک‌رسانی از طریق مرزها اصول ارائه کمک‌های بشردوستانه و احکام قوانین بین‌المللی را به شکل کامل نقض می‌کند، گفت: سال گذشته زمانی که این سازوکار را برای یک سال دیگر یعنی تا ۱۰ ژوئیه تمدید کردیم، تاکید کردیم حمایت از طریق خطوط تماس در خاک سوریه باید به شکلی پایدار تضمین شود.

پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت درباره کمک رسانی‌ها به سوریه از طریق مرزها، بر ادامه فعالیت گذرگاه باب الهوی در مرزهای سوریه با ترکیه و ازسرگیری فعالیت گذرگاه الیعربیه در مرزهای این کشور با عراق دلالت دارد.

شورای امنیت ژوئیه ۲۰۲۰ قطعنامه‌ای را برای تمدید سازوکار کمک‌رسانی‌ها به سوریه از طریق مرزهای این کشور را که از سال ۲۰۱۴ در حال اجرا بود، تصویب کرد. در ابتدا کمک‌ها از طریق چهار گذرگاه باب السلام و باب الهوی (واقع در مرزهای این کشور با ترکیه)، الیعربیه (در مرزهای سوریه-عراق) و الرما (در مرزهای سوریه-اردن) وارد خاک این کشور می‌شدند. مسکو و دمشق بر کاهش تعداد گذرگاه‌ها و پیشرفت روند بازپس گیری حاکمیت دولت سوریه بر خاکش و ایجاد امکانی برای کمک‌رسانی از داخل سوریه با هماهنگی مسؤولان رسمی و مطابق با قوانین انسانی بین‌المللی تاکید داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − 6 =