کد خبر : 272493
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
-

رجزخوانی نفتالی بنت: با تهدیدات قریب‌الوقوع مقابله می‌کنیم

رجزخوانی نفتالی بنت: با تهدیدات قریب‌الوقوع مقابله می‌کنیم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تکذیب ادعاها مبنی بر موافقت وزیر خارجه این رژیم با سیاست «عدم غافلگیری» با آمریکا درخصوص ایران، مدعی شد تل‌آویو بدون هیچ محدودیتی با تهدیدهای خارجی مقابله می‌کند.

به گزارش عصرقائم، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعای نتانیاهو را مبنی بر اینکه کابینه جدید تل‌آویو به سیاست «عدم غافلگیری» با دولت آمریکا درخصوص ایران متعهد شده، تکذیب کرد.

بنت شامگاه چهارشنبه طی اظهاراتی در قدس اشغالی مدعی شد: «اسرائیل برای تأمین امنیتش، خود را محدود نمی‌کند. اسرائیل از خود دفاع خواهد کرد و ما با هر تهدید قریب‌الوقوعی مقابله می‌کنیم».

به نوشته وبگاه «یدیعوت آحارونوت»، وی همچنین با تکذیب برخی گزارش‌ها درباره اختلاف نظر در کابینه ائتلافی تل‌آویو، گفت اجماع گسترده‌ای درباره بسیاری از موضوعات بین ۸ حزب تشکیل‌دهنده این ائتلاف وجود دارد.

«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و نفر دوم کابینه که نتانیاهو او را به امتیاز دادن به آمریکا درخصوص ایران متهم کرده بود نیز به این ادعاها واکنش نشان داد: «ما حق اقدام علیه برنامه هسته‌ای ایران در هر زمان و مکانی را برای خود محفوظ می‌داریم».

پیش از این نیز «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی در دیدار با «جو بایدن»‌ رئیس‌جمهور آمریکا، از او خواست که برای بهبود مفاد و بندهای توافق هسته‌ای ایران تلاش کند، به نحوی که منافع اسرائیل را تأمین کند و محدودیت‌ها بر برنامه هسته‌ای ایران را افزایش دهد. (جزئیات بیشتر)

در ماه‌های گذشته، رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا کارگروهی به ریاست مقام‌های شورای امنیت داخلی دو طرف برای هماهنگی سیاست‌ها در قبال ایران تشکیل داده و جلساتی را در چارچوب آن برگزار کرده‌اند. این جلسات به ریاست مشاوران امنیت داخلی دو طرف یعنی «جیک سالیوان» از طرف آمریکا و «مئیر بن‌شابات» از طرف رژیم صهیونیستی برگزار شده و دو طرف گفته‌اند به توافقاتی دست پیدا کرده‌اند.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است. ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

رجزخوانی نفتالی بنت: با تهدیدات قریب‌الوقوع مقابله می‌کنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − 15 =