کد خبر : 272453
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۸:۳۵
-

افقری: بعد از ۱۴ سال ورودی B المپیک در شنا ثبت شد

افقری: بعد از ۱۴ سال ورودی B المپیک در شنا ثبت شد

شناگر ایرانی گفت: پس از ۱۴ سال رکورد B المپیک در رشته شنا ثبت شده و فقط با کمی توجه و اعتماد می‌توانیم مدال بازی‌های آسیایی را کسب کنیم.

به گزارش عصرقائم، مهرشاد افقری در گفت وگو ، در خصوص ثبت ورودی المپیک در مسابقات شنا انتخابی المپیک بلغارستان اظهار کرد: خیلی به کسب سهمیه فکر می‌کردم و برای آن خیلی تمرین کرده بودم. زحمت زیادی کشیده بودیم. یک سال و نیم به دلیل شیوع کرونا مسابقه نداشتیم و فقط مداوم تمرین می‌کردیم. از این قضیه به عنوان فرصت استفاده کردم و تمام تلاشم را کردم که کسب سهمیه کنم. واقعا فکرش را می‌کردم که سهمیه بگیرم و بارها در مصاحبه‌ها گفته بودم که ۱۰۰ درصد ورودی را می‌گیرم.

وی در خصوص ورودی A و B در شنا گفت: ورودی A را هر کسی بگیرد از نظر فدراسیون جهانی شنا تائید شده است و مسافر توکیو خواهد بود ولی در ورودی B شناگران زیادی این ورودی را کسب می‌کنند. تعداد زیاد است و به همین دلیل فینا دسته بندی‌هایی می‌کند و کسانی که اولویت بیشتری دارند و از نظر امتیازی بالاتر هستند عازم توکیو خواهند شد. ورودی A با ورودی B در ماده ۱۰۰ متر پروانه نزدیک به ۲ ثانیه تفاوت دارد. کم کردن این دو ثانیه در شنا خیلی زمان‌بر است و مستلزم وقت، زمان و تمرین است.

شناگر پایگاه قهرمانی اصفهان در خصوص هجمه‌هایی که بعد از ثبت رکورد ورودی B برایش ایجاد شد گفت: من رکورد B المپیک را کسب کردم اما همین رکورد B بعد از ۱۴ سال کسب شده است. در واقع تاکنون کسی نتوانسته ورودی B بگیرد و من در تاریخ شنای ایران دومین نفری هستم که این ورودی را ثبت می‌کنم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد با وجود ثبت رکورد ورودی B نتواند در المپیک شنا کند گفت: اجازه بدهید در این مورد نظری ندهم.

افقری در خصوص اعزام ورزشکاران به مسابقات انتخابی المپیک از طریق باشگاه گفت: ما از طریق باشگاه اعزام شدیم. ما در سال ۹۷ در لیگ کشوری اول شدیم. مسعود جابرزاده از فرصت استفاده کرد و خواست اجازه اعزام تیم باشگاهی به مسابقات انتخابی المپیک را داشته باشیم. در نهایت با حمایت جابرزاده و کادر فنی این کسب سهمیه صورت گرفت.

او در پایان گفت: پس از ۱۴ سال سهمیه ثبت شد و باید بدانیم که می‌توانیم مدال بازی‌های آسیایی را کسب کنیم فقط کمی توجه و اعتماد لازم است. واقعا امکان پذیر است.

افقری: بعد از ۱۴ سال ورودی B المپیک در شنا ثبت شد/ رسیدن به مدال بازی‌های آسیایی ممکن است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + پانزده =