کد خبر : 271378
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰
-

عوامل و شیوه‌های کسب کرامت انسانی بررسی شد

عوامل و شیوه‌های کسب کرامت انسانی بررسی شد

به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)، عوامل و شیوه‌های کسب کرامت انسانی در رادیو بلال اوگاندا مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش عصرقائم، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این گفتگوی رادیویی با اشاره به اهمیت دهه کرامت به توضیح گوشه‌هایی از کرامات حضرت امام رضا(ع) به عنوان نمونه کامل و جامع کرامت انسانی و حضرت معصومه(س) به عنوان الگوی کامل برای دختران و زنان پرداخته شد.

قزلسفلی، رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا در بخشی از سخنان خود، با بیان اینکه رسیدن به کرامت انسانی از اهداف فلسفه ارسال رُسُل و انزال کتب است، گفت: ایمان، عمل صالح، تقوا و اخلاص از جمله عوامل اصلی نیل به مقام رفیع کرامت هستند.

وی با اشاره به وجه تسمیه روز دختر و دهه کرامت در جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: حضرت معصومه(س) به عنوان الگوی کامل برای دختران، مظهر ایمان و عمل، علم و دانش و ارزش‌های قرآنی، اسلامی و انسانی بود.

رایزن فرهنگی کشورمان با بیان اینکه لازمه یک زندگی موفقیت آمیز انسانی پیروی از حضرت فاطمه(س) و حضرت معصومه(س) است، افزود: اهل البیت(ع) مظهر کرامت در همه ابعاد زندگی انسانی بوده و همراهی، همگامی و پیروی از آنها که تربیت شدگان قرآن مجید، پیامبر اکرم(ص) و معصومین(ع) هستند موجب کسب کرامت انسانی می‌شود.

آدم سبیالا، استاد دانشگاه نیز در سخنانی، با اشاره به برخی کرامات امام رضا(ع) گفت: بصیرت، بیداری، حمایت از مظلوم و مبارزه با ظالم، گذشت، وفای به عهد، پرهیز از دروغ، ایثار، فداکاری، تواضع، تعقل و تفکر از جمله جلوه‌های کرامت از منظر قرآن، عترت و مکتب اهل بیت(ع) و امام رضا(ع) هستند.

حمزه چیونه که مدیریت برنامه رادیویی را به عهده داشت، مطرح کرد: اخلاص، تقرب الی الله، احترام به دیگران، کمک به نیازمندان، انجام کارهای نیک در جامعه، تنظیم سبک زندگی با معیارهای اسلام ناب و با پیروی از سبک زندگی حضرت معصومه(س) و حضرت رضا(ع) از جمله شیوه‌های کسب کرامت هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + هشت =