کد خبر : 271143
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵
-

قدرتمندترین قایق برقی جهان به دنبال ثبت رکورد جهانی سرعت

قدرتمندترین قایق برقی جهان به دنبال ثبت رکورد جهانی سرعت

یک موتور برقی مخصوص قایق موسوم به “ای-موشن ۱۸۰ای” به عنوان قدرتمندترین موتور قایق دنیا به دنبال عنوان سریع‌ترین موتور برقی قایق در دنیا نیز هست.

به گزارش عصرقائم، به نقل از نیو اطلس، شرکت کانادایی “ویژن مارین تکنولوژیز”(Vision Marine Technologies) در ماه مه امکان سفارش و رزرو موتور قایقرانی کاملاً الکتریکی خود به نام “E-Motion ۱۸۰E” را فراهم کرد که به قایقرانان این امکان را می‌دهد که قایق‌های خود را به یک نسل جدید از پیشرانه پاک و بدون سر و صدا مجهز کنند.

این موتور نه تنها قوی‌ترین موتور قایق برقی جهان است، بلکه می‌تواند به زودی سریع‌ترین موتور جهان نیز بشود.

این شرکت در تلاش است تا رکورد سرعت جهانی قایق‌های برقی را با سرعت بیش از ۱۰۰ مایل در ساعت (۱۶۱ کیلومتر در ساعت) بشکند.

یک سال پیش، شرکت نروژی “اووی”(Evoy) موتور برقی خود موسوم به “پرو”(Pro) با قدرت ۱۵۰ اسب بخار را به عنوان قدرتمندترین موتور قایق برقی جهان معرفی کرد و به خریداران نوید ترکیبی از پیشرانه بسیار کم صدا، انتشار صفر آلاینده و قدرت بالا را داد.

این موتور هم اکنون در دسترس مشتریان است و “اووی” قصد دارد در آینده انواع ۳۰۰ و ۴۵۰ اسب بخاری را نیز تولید کند.

البته تا ورود این موتورهای جدید به بازار، موتور شرکت “ویژن” فعلا عنوان “قدرتمندترین” موتور برقی قایقرانی جهان را با قدرت ۱۸۰ اسب بخار در اختیار گرفته است.

این موتور قرار است با موتورهای بنزینی مشابه جایگزین شود و “ویژن” گمان می‌کند که این موتور برای قایق‌های بین ۵.۵ تا ۷.۹ متر مناسب است.

این شرکت در مورد توانایی پیمایش این موتور می‌گوید که “۱۸۰E” می‌تواند با یک بار شارژ کامل مسافت ۱۱۳ کیلومتر را با سرعت ۳۲ کیلومتر در ساعت حرکت کند.

“ویژن” فراتر از عنوان قدرتمندترین موتور الکتریکی قایقرانی جهان گام برمی‌دارد و برای تصاحب عنوان سریع‌ترین قایق برقی جهان با شرکتی به نام “هلکاتس”(Hellkats) مستقر در میامی آمریکا همکاری می‌کند. این همکاری منجر به ایجاد یک قایق کاملاً الکتریکی ۹.۸ متری به نام “Fulgura l” خواهد شد.

نیروی این قایق توسط موتورهای برقی دوگانه تأمین می‌شود و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این در ماه نوامبر به آب خواهد زد.

“ویژن” تخمین می‌زند که این قایق قادر خواهد بود سرعت ۱۶۱ کیلومتر در ساعت را پشت سر بگذارد. گفتنی است که رکورد سرعت قبلی برای یک قایق برقی ۱۴۲.۶ کیلومتر در ساعت متعلق به قایق “جگوار وکتور ریسینگ”(Jaguar Vector Racing) است که در سال ۲۰۱۸ ثبت شد.

البته این مزایا بدون هزینه حاصل نمی‌شود. قیمت این موتور ۷۸ هزار و ۹۹۰ دلار آمریکا است که ۲۶ هزار و ۹۹۵ دلار برای موتور و ۵۱ هزار و ۹۹۵ دلار برای باتری، شارژر و کیت رابط کاربری است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × پنج =