کد خبر : 270473
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
-

برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ با همکاری ۳۰ هزار نفر در استان مرکزی

برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ با همکاری ۳۰ هزار نفر در استان مرکزی

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی از رشد ۱۱ درصدی شمار شعب اخذ رای در استان نسبت به دوره های گذشته خبر داد.

به گزارش عصرقائم، بهروز اکرمی ۲۳ خردادماه در نشست مطبوعاتی در خصوص روند برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در استان مرکزی اظهار کرد: ۲۸ خردادماه سه انتخابات در استان مرکزی برگزار خواهد شد و تا این لحظه ۱۱۹۰ شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری و ۱۵۱۷ شعبه اخذ رای برای انتخابات شوراها در نظر گرفته شده است و نسبت به دور گذشته انتخابات، شعب اخذ رای را بیش از ۱۱ درصد افزایش داده ایم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷۱۴ داوطلب برای انتخابات شورای شهر و ۴۷۰۰ داوطلب برای انتخابات شورای روستاها برای شرکت در انتخابات حضور دارند، تعداد کاندیدهای حاضر در انتخابات میان دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان را ۴۳ نفر برشمرد.

اکرمی گفت: ۳۰ هزار نفر در کل استان برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ فعالیت خواهند داشت.

وی تاکید کرد: اولین انتخاباتی است که در شرایط کرونایی برگزار می شود و تهمیدات لازم در خصوص این شرایط نیز پیش بینی شده است. برای هر سه شعبه یک رابط بهداشتی در نظر گرفته شده که مرتبا مسائل بهداشتی را پیگیری می کنند و اعضای شعب اخذ رای نیز به شکلی انتخاب شده اند که نسبت به سلامت آنها اطمینان داریم و توصیه می شود که مردم برای حضور در شعب ماسک و خودکار همراه داشته باشند و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

اکرمی گفت: برای افراد مستقر در شعبه امکانات بهداشتی در نظر گرفته شده است، امسال وزارت بهداشت اپلیکیشن شعبه یاب در نظر گرفته است که می تواند نزدیک ترین شعبه و خلوت ترین شعبه را معرفی کند.

وی با بیان اینکه تمهیدات امنیتی برای انتخابات در استان پیش بینی شده است، گفت: انتخابات فرصتی برای آحاد شهروندان است تا با مشارکت حداکثری از این فرصت برای سهیم شدن در سرنوشت کشور استفاده کنند چراکه حتی یک رای هم ارزشمند است.

رییس ستاد انتخابات در خصوص تبلیغات انتخاباتی اظهار کرد: دستورالعمل ها ابلاغ شده است و برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی نشست ها برگزار شده است. تمامی تمهیدات بهداشتی، امنیتی و پشتیبانی فراهم شده است و امیدواریم شاهد مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای باشیم.

اکرمی واجدین شرایط رای گیری در استان مرکزی را یک میلیون و ۹۰ هزار نفر بیان کرد و گفت: تمامی اقلام انتخاباتی تحویل گرفته شده و توزیع بین شهرستان ها نیز آغاز شده و جای نگرانی در خصوص توزیع وجود ندارد.

وی در خصوص تخریب برخی اقلام تبلیغاتی اظهار کرد: مواردی که مسئله را امنیتی کند در استان وجود ندارد.

۹۹؛ سال ارتقای شاخص های اقتصادی استان مرکزی

در این جلسه مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری مرکزی در خصوص بهبود شاخص های اقتصادی استان در سال ۹۹، اظهار کرد:  در سال گذشته پایین ترین نرخ بیکاری کشور با رقم ۶.۸ درصد در زمستان به استان مرکزی اختصاص یافت، همچنین نرخ تورم استان به ۳۳.۳ درصد رسید که کمترین نرخ تورم کشور به شمار می رفت و در سال گذشته نیز استان نمره ۵.۴ را در فضای کسب و کار به دست آورد و در واقع رتبه نخست کشور را کسب کرد.

محمود نعمتی گفت: استان مرکزی در سال گذشته ۲۳۶ واحد راکد و نیمه تعطیل داشت که احیا شدند، کاهش ۹۲ درصدی تعداد کارگران دارای حقوق معوق نیز رقم خورد، همچنین ۷۲ واحد صنعتی و تولیدی دارای حقوق معوق به ۱۷ واحد تقلیل یافت.

وی گفت: صادرات غیرنفتی استان مرکزی در سال گذشته به ۹۷۲ میلیون دلار رسید و در دو ماهه اخیر وضعیت صادرات استان بهبود یافت، همچنین در پیشرفت فیزیکی پروژه های اقتصاد مقاومتی، استان مرکزی با ۳۶ پروژه با ۸۵ درصد پیشرفت رتبه نخست را کسب کرد.

نعمتی یکی از شاخص های ارتقا یافته در استان را رشد ۳۵ درصدی سرمایه گذاری صنعتی دانست و گفت: در سال گذشته ۳۷۰ پروانه صنعتی با رقم سرمایه گذاری ۱۷۶ هزار میلیارد ریال با ظرفیت ۵ هزار شغل صادر شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 2 =