کد خبر : 270470
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
-

اولین جایی که باید جلوی قاچاق بایستیم، مبادی مرزی است

اولین جایی که باید جلوی قاچاق بایستیم، مبادی مرزی است

وزیر خارجه اسبق ایران با اشاره به اینکه معتقدم قاچاق کالا ریشه تولید در کشور و قاچاق مواد مخدر ریشه جوانان ما را می سوزاند، بیان کرد: اولین جایی که باید جلوی قاچاق بایستد جلوگیری از ورود در مبادی مرزی است.

به گزارش عصرقائم، “منوچهر متکی” ظهر امروز ۲۳ خردادماه در نشست خبری در کرمان با بیان اینکه انتخابات مظهر دموکراسی و فرصتی برای تعیین سرنوشت است، اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت بالایی در کشور برخوردار است و در کشور ما هر چهار سال یکبار با تصمیم مردم دولت انتخاب می شود.

وی با اشاره به اینکه معتقدیم مدیریت کشور در هشت سال گذشته خوب و قابل قبول نبوده و دولتمردان کنونی به شعارهای خود عمل نکردند، افزود: در حوزه سیاست خارجی، کشور با مشکلات زیادی روبه رو شده و رویکرد با کدخدابودن برداشت ساده لوحانه ای بود که هیچ حاصلی برای مردم نداشت.

متکی با اشاره به اینکه دولت بعدی باید دولتی متعهد، پاکدست، کارآمد و همراه با رهبری باشد، بیان کرد: در مناظرات می بینیم تخریب هایی صورت می گیرد. هرچند در روزهای آینده منتظر تخریب های بیشتر هستیم و برخی به جای اینکه عذرخواهی کنند طلبکارانه با مردم حرف می زنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه معتقدم قاچاق کالا ریشه تولید در کشور و قاچاق مواد مخدر ریشه جوانان ما را می سوزاند، بیان کرد: اولین جایی که باید جلوی قاچاق بایستد جلوگیری از ورود در مبادی مرزی است.

وزیر خارجه اسبق ایران گفت: رفت و آمدها و جابه جایی مواد مخدر در کشور باید متوقف و با آن برخورد شود. سوداگران مرگ در کشور باید شناسایی و به سزای عملشان برسند.

وی با اشاره به اینکه کاندیدای موردنظر شورای وحدت از اول آقای رئیسی بود، افزود: برخی دلسوزانه مطرح می کنند آیا بهتر نبود آقای رئیسی در قوه قضائیه بماند و کارهای خود را با قوت بیشتر ادامه بدهد؟

متکی ادامه داد: مبارزه با فساد در قوه قضائیه مبارزه با شاخ و برگهاست و آقای رئیسی به قوه مجریه می آید تا با ریشه های فساد مبارزه کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: سیاست های کلی در کشور توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده و اشکال در باور برنامه هاست و ۱۶ سال رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی را عنوان می کنند اما دولت ها باوری ندارند.

وزیر خارجه اسبق ایران اظهار کرد: یکی از اشکالات روسای جمهور این است که وقتی رای از مردم می گیرند خیال می کنند تنها مظهر دموکراسی آنها هستند؛ امام راحل در مراسم تنفیذ بنی صدر به این نکته متذکر شدند که رئیس جمهور پشتیبانی عظیمی از ولایت فقیه دارد و باید از این ظرفیت استفاده کند.

وی افزود: متاسفانه روسای جمهور بعد از رای آوری احساس رقابت با رهبری می کنند که آسیب بزرگی برای کشور است و آغاز انحراف است و اگر روسای جمهور به جای احساس رقابت با رهبری از این کوه عظیم پشتیبانی استفاده می کردند بسیاری از مشکلات حل می شد.

متکی تصریح کرد: زمزمه اختیار نداشتن رئیس جمهور معمولا در پایان هشت سال روسای جمهور بیان می شود برای آنکه از کوتاهی ها فرار کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده − 6 =